torsdag 30 januari 2014

Kört lite mer

Gomorron. Redan torsdag. Känner mig som en gammal pensionär som hela tiden säger "vart tar tiden vägen". Men visst är det konstigt, i början på veckan känns det som en evighet till helgen, men sen går det ganska fort ändå...

Mitt huvud är just nu väldigt fyllt av detta med teori och att köra bil. Jag har svårt att förstå att jag kommer att kunna hålla reda på allt och köra i trafiken... I tisdags körde jag med syrran i mitt område, massa rondeller (Mölndal är känt för sina rondeller) och snövallar och möten med buss och så vidare. Överlevde gjorde vi båda två, men jag såg nog ut så här större delen av tiden (sorry för suddig bild):


Igår var det teorilektion 3. Jag och en massa småbarn.... å vad jag önskar att jag hade gjort detta när jag var 18.... Men nu blev det inte så, en av orsakerna till att jag inte tog körkort när jag var 18 var att jag skulle fått betala för det själv, och jag hade inte de pengarna. Sen blev det liksom inte av. Ikväll skall jag köra lite med syrran igen, innan kören. En halvtimme är alldeles lagom, sen är jag så snurrig i huvudet av alla beslut och intryck att jag är helt slut.

Känns som om jag inte varit hemma denna veckan på kvällstid, men det har jag ju. Här är en mysig bild på hur det ser ut hemma hos mig på kvällarna med alla levande ljus tända.


Som ni kan se har både grannen och jag kvar våra utebelysningar från i julas... Vi får se när den tas ner.

Ikväll blir det som sagt sång. På söndag skall vi träffa ett soulband för första gången, The Suburbans heter de. Vi skall inleda ett samarbete med dem, det skall bli jättespännande!

Invägningen i tisdags gick väl sådär för både mig och Maggie. Vi hade båda gått ner 0,2 kg. Fast Maggie har ju knappast gått ner det, hon hade ju gått upp lika mycket veckan innan, så det var nog bara vågen som trilskades förra gången. Hon står alltså kvar på samma. Mitt lilla minus var väl väntat efter sorbetglass både torsdag och lördag och så vin fredag och lördag. Men allt minus är bra minus. Sådetså.

Ha en bra torsdag! Vill inte ha mer snö nu, så kan någon stänga av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar