måndag 3 februari 2014

Å vilken grej!

Gomorron. Sitter här och lyssnar på mp3-filer från hur det lät när min kör, PicaPica repade med soulbandet Suburbans igår. Trots att det var första gången vi repade tillsammans så låter det riktigt bra! Vilken grej det var! Så kul! Jag kan garantera att jag aldrig har dansat konstant i 2 h tidigare, men det gick bara inte att stå still.




Vi skall göra något kul tillsammans, framemot oktober eller så. Kanske något på Kulturkalaset också, vem vet? En otrolig energikick var det i alla fall.

En sak som var rolig var att jag har varit i detta huset nere i Långedragshamnen förut. För sisådär 34 år sedan... Han som bor där, och som är med i Suburbans, var då gift med min styvmors gamla barndomskompis. Innan de flyttade till detta huset bodde vi hos dem i ett par månader, då vi lackade om vårt källargolv. Sen flyttade de hit och jag var där några gånger. Jag gick fram till honom och presenterade mig som Ejes dotter och frågade om han kände igen mig. Han sa att han visste att jag skulle komma :)

Annars har helgen varit lugn. Fredagen inleddes återigen med datorsupport hos L och A. En snabbis skulle det bli denna gången, trodde jag i alla fall, men när jag kom dit var det återigen uppdukat med räkor och jag var inte hemma förrän kl 22... Mycket trevligt igen fast datorproblemen var mindre roliga. L hade problem med sin mail. Hon kunde hämta mail i telefonen, men inte skicka. Och hon kunde skicka mail i datorn men inte ta emot. Telia bredband med Windows mail och så Tele2 i telefonen. Telia kunde inte hjälpa oss med problemet, de sa (efter ett långt tag) att utgående servern på telefonen måste vara Tele2:s. Jag ringde dit, och döm om min förvåning när jag fick prata med en "supporttekniker" som aldrig hade hört talas om inställning av utgående mailserver, POP3 eller IMAP. Snacka om fel arbetsuppgifter för den killen! Jag löste det hela genom att skapa ett gmail-konto till henne där hon både kan skicka och ta emot på sin telia-adress via POP3.

I lördags tog jag min dramaten och gick och handlade mer mat till min sambo, 3,5 kg kostar nästan 600 kr och det räcker i 43 dagar. Sen vidare till Intersport, där jag klagade på min jacka. Den inköptes 5 december, och dragkedjan har släppt.


Inga som helst problem, sa de på Intersport. Kom in med jackan på onsdag så skickar vi den till vår sömmerska. Sömmen under är intakt, så det går troligen inte att laga (finns inget att sy i i dragkedjan), så hon byter den nog. Jag blir dock utan jacka i ungefär en vecka, så det passar ju bra att det är "lite" mildare väder just nu.

Efter lunch kom f.d. mattarna J och M och hjälpte mig att raka Maggies rumpa. Hon är fortfarande för stor för att slicka sig själv, så det blir smidigare om hon inte har så långt hår där.




Nu var det klart! Visst är hon fin?

På kvällen fick jag besök av f.d. kollegan H och dottern S. Maggie skulle inspekteras och te skulle överlämnas. H:s syster bor i Danmark, och där finns ett favoritte, Strawberry Lemongrass. Denna gången hade hon också köpt med sig ett underbart gott Chai-te. Mer skall inköpas när de skall till Danmark igen i mars.


Jag har inte kört något i helgen, men förhoppningsvis kan vi få till det i eftermiddag. I morgon har jag en körlektion och så sista teorin på onsdag.

Ha en skön måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar