torsdag 12 juni 2014

Körkortet och operation

Gomorron. I februari var jag ju hos läkaren (igen) med min högra axel, och fick då diagnosen artros i nyckelbensleden. Han gav mig en cortisonspruta. OM denna tog, så stämde diagnosen. Den tog. Jag var sååå mycket bättre fram till för 2-3 veckor sedan. Sista veckan har varit jättejobbig. Så i tisdags ringde jag till Skandia igen, och bokade tid hos en av de 2 kirurgerna jag hade fått namnet på, på Carlanderska. Fick tid redan samma kväll. Den läkaren höll också med om diagnosen och sa att det blir operation (man "hugger" av de 2 yttersta cm av nyckelbenet om jag fattat det hela rätt). "Fast jag tror inte att vi hinner före den 20 juni..."!! Va? Nä, det funkar inte med jobbet att det blir så snart. Absolut tidigast vecka 28 (som börjar 7 juli). Så vecka 28 blir det. Har inte fått exakt datum än.

Igår var jag iväg och röntgade axeln, så jag hoppas, verkligen hoppas, att det de ser på röntgenbilderna stämmer överens med diagnosen. För jag VILL opereras! Jag vill bli av med den här jävla smärtan som jag faktiskt har haft mer eller mindre konstant sen 1999. Då arbetade jag väldigt mycket (dubbla jobb) och smärtan försvann när jag slutade med mitt extraknäck. Började också använda en Roller-Mouse på jobbet och det höll det hela i schack. Fram till för 3 år sedan ungefär. Sedan dess har jag gått omkring med halsduk på jobbet varje dag, för att hålla musklerna varma och minska smärtan. Det hade verkligen varit ett underverk om jag sluppit det. Så nu får ni hålla tummarna ordentligt! Att operationen blir av. Att den hjälper mig.

Mitt i allt detta har vi alltså det förbenade körkortet som skall tas. Min syster har inte kunnat köra med mig den senaste månaden pga diverse orsaker och jag vill inte ens fråga henne, hon har för mycket. Efter operationen är det inte snack om att köra på åtminstone en månad. Så jag har lagt körkortet på is tills jag kommer hem från Kreta i början av september. Jag var inne på körskolan igår och sa som det var och bokade av de 2 lektionerna jag hade bokat (varav en med en annan lärare, det är stört omöjligt att få tid just nu). De höll med mig om att det var dumt att bara ta strölektioner och sen inte kunna träna hemma. Så det får vila en stund! Skönt.

Så är statusen just nu :) Dags att gå till jobbet! Avslutar med 2 bilder från i måndags kväll då jag tog Maggie på en promenad i grannskapet. Hon saknar verkligen mormors trädgård!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar