lördag 11 oktober 2014

Host, host

Gomiddag. Å vad jag känner mig mycket bättre idag. Jag har visserligen inte klätt på mig eller gjort något avancerat, men jag har t.ex. orkat sitta uppe och lösa korsord. Det var över en vecka sedan jag orkade det sist. Visserligen ser det ut som ett barn skriver, eftersom jag oftast använder vänster hand. Detta var verkligen förkylningarnas förkylning jag åkte på. Kvar är lite trötthet och massa hosta. Nätterna är inte roliga. Funderar på om jag inte blir vräkt snart, sånt oväsen som jag för. Jag åker alltid på hosta när jag är förkyld, men denna sitter ovanligt djupt. Det har föreslagits för mig att jag har bronkit, men läkaren hittade ingenting när jag var där i måndags. Fortsätter denna djupa hosta nästa vecka så får jag söka igen.

Jag fick komma tillbaka till vårdcentralen på tisdagen, eftersom måndagens mätning av snabbsänkan visade förhöjda värden. Fortfarande höga på tisdagen, men på väg åt rätt håll. Sen har jag knappt lämnat lägenheten, bortsett från att jag har handlat 2 ggr.

Jag hatar verkligen att vara sjuk. Jag har kollat på så mycket TV att mina ögon är helt fyrkantiga. Som tur är så har jag haft en bra serie att kolla på, Castle. Jag kollade på första säsongen när jag var på Ellös sist, och nu denna veckan har jag klämt säsongerna 2 till 5 (har 4 avsnitt kvar av säsong 5). Varje säsong är 24 avsnitt, så det är en del. Rekommenderar verkligen denna serie! Nu har jag säsong 1 av serierna Burn notice och White collar hemma också, får se vilken det blir sen (ge mig gärna tips på vilken, ifall ni sett någon av dem!). Fast ikväll börjar Downton Abbey, då skall jag njuta av den!!

Att äta när man är sjuk är verkligen ett nödvändigt ont. I alla fall jag är inte hungrig när jag mår kasst, men jag måste äta. Framförallt proteiner. Lunch och middag har varje dag blivit ägg, kvarg och kalkon. Totalt smaklöst (nästan) och skittråkigt, men jag har inte orkat med något mer.


På måndag blir det jobb. Hela dagen hade jag tänkt. Sen direkt iväg till sjukgymnasten. Skulle egentligen varit där igår, men fick ställa in det. Fick också ställa in ett terapisamtal och ett besök på mammografin. Dumma förkylning.

Nått annat som är mindre bra är att jag måste ringa tandläkaren i veckan. Jag kan inte vänta tills mitt årliga besök i november. Det känns som om jag har tappat massa plomber i underkäken. Det värsta med detta är att när jag tappade dem i överkäken och de försökte laga tänderna, så sprack de. Massa lagningar, rotfyllningar och andra problem senare så fick de dras. Saknar alltså "sexorna" på båda sidorna i överkäken. Inte bra om jag förlorar dem där nere också...

Ha en bra lördagkväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar