tisdag 24 februari 2015

Vår?

Gomorron. Var det någon som sa att det är vår nu? Var då? Inte här i alla fall. Igår snöade det och regnade från alla håll och kanter. Blåser gör det med. Släppte just ut Maggie och hon backade in igen, inte alls lockad av regnet.

Hon väckte mig en halvtimme före klockan ringde i morse, och jag brukar drömma så mycket när jag blir väckt så, när jag försöker somna om igen för att slippa gå upp direkt när jag blir väckt/vaknar. I morse drömde jag om min "stora" födelsedag i sommar. Om att jag skall bjuda in till öppet hus, men i drömmen var det ingen som kom. Häromdagen läste jag en artikel på Facebook om en autistisk 6-åring som bjöd alla sina klasskamrater på kalas, men ingen kom. Antagligen kommer min dröm därifrån. Eller också från att jag funderar på hur jag skall fira hela tiden :)

Först funderade jag på om jag skulle fira eller inte. Men att resa bort, ensam, när man fyller 50, finns det något mer patetiskt? Är inte det höjden av ensamhet? Jag fyller ju väldigt dumt, 5 juli, men NÅGON borde väl i alla fall vara hemma och kunna komma på kalas? Jag vill inte vara ensam i alla fall. Så efter att ha varit på chefens 50-års fest för ett par veckor sedan bestämde jag mig. Jag skall ha kalas. Inte fest. Jag fyller en söndag. Öppet hus mitt på dagen (fram till kvällen), men ingen regelrätt fest. När jag fyllde 40 hade jag en fest, och på inbjudan skrev jag att folk skulle ta med sig det de ville ha att dricka (starkare än mineralvatten och lättöl) istället för en present, och så blir det nog nu också. Det är ju helt hopplöst att beräkna hur mycket vin och öl som går åt och jag vill inte ha massa över när alla gått hem. Och jag bjuder inte folk för att de skall ge mig presenter, utan för att jag vill träffa dem. Vad tror ni om det?

Sen tänkte jag bestämma var det hela blir när jag får in folks svar på om de kommer eller ej. Är det få som kommer så blir kalaset hemma. Är det fler som kommer så blir det i scouthuset som jag har tillgång till. Det är väldigt stort, och inte så roligt om det bara är få som kommer. Där finns också en stor gräsmatta så man kan vara ute om det är bra väder. Jag har ju visserligen min stora altan här, men lägenheten är ju inte så stor.

Ja, som ni märker så funderar jag mycket på detta :) Mitt dåliga självförtroende visar sitt fula tryne... kommer någon överhuvudtaget att vilja komma? Ja, jag är kass. Vet ju att familjen kommer i alla fall :)

Nog om detta. Vad har hänt mer? Inte mycket. Har fortfarande förbannat ont i min tand. Den är nu rotfylld till hälften (en av rötterna). Tiden räckte inte till när jag var där förra måndagen, så jag skall tillbaka nästa måndag. Men ont har jag. Kan inte tugga. Känns som om jag fått en smocka på käften. Fattar inte varför jag har så förbannat ont. Trött på detta nu. Min lever jublar väl inte av alla Alvedon 665 jag sätter i mig. Och magen knorrar eftersom jag inte tuggar ordentligt. Så ont i magen har jag också...

Förra veckan så fick jag problem med mitt Västtrafikkort på vägen till min farbror tandläkaren. Det gick inte att "stämpla". Jag bytte buss på Frölunda Torg och där finns ett Resecentrum så jag gick in och klagade. De sa att jag måste byta kort, men att det skulle ta några dagar för kortet att bli hemskickat. De gav mig ett kort där jag kunde åka gratis i hela regionen i 7 dagar! Så i söndags passade jag på och tog en dagstur till Ellös. Bussresan kostar i vanliga fall 100 kr enkel väg, lite väl mycket för bara en dagstur. Hem fick jag åka bil. Mysigt att träffa mormor och morbror igen, även om det bara var för ett par timmar.

Varje kväll när jag sitter och kollar på TV så kommer Maggie numera och lägger sig nästan bredvid mig. Jag får peta på henne jättelänge. Jag har också kunnat kela med henne i famnen, jättemysigt! Hon har legat i min famn så länge som 20 minuter!


Det går framåt!

Ha det bra! Har ni några bra "kalastips" som ni vill dela med er, så gör det. När skall man förresten skicka ut inbjudan (via mail)? Det är ju i semestertider, så jag får väl vara ute i god tid, men hur god tid? Och när skall man begära in OSA? Fan vad det snurrar i huvudet. Jag är ju ett kontrollfreak, märks det? Haha... Så olik min syster. När de skall ha kalas och jag ringer några timmar innan för att fråga om jag kommer att kunna äta maten som serveras (tål ju inte lök bland annat) och de inte vet vad de skall bjuda på än. Snacka om olika systrar :) Själv blir jag nojig av att inte veta, att inte ha kontroll... :) Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar