onsdag 12 augusti 2015

Är det höst redan?

Gomorron. Idag har jag ont under fötterna. Sandalerna som jag hade på mig igår och i förrgår är väl inte så där ultimata att gå långt i... Inga blåsor än, men det är inte långt borta. Älskar ju mina Reebok Easy Tone i vanliga fall, men jag är inte redo för strumpor än :)

Direkt efter jobbet gick jag hem och hämtade min moppe. Jag hade kunnat ta den med mig till jobbet efter lunchen, men då hade jag "förlorat" 2 promenader. Jag hade dessutom behövt släpa på både jacka och ryggsäck när jag lämnat moppen på verkstan. Nu lämnade jag dem hemma och tog en liten handväska med mitt MasterCard och en vattenflaska istället.

De på verkstan provkörde moppen och de tror att de vet var felet ligger. Be mig inte förklara hur det funkar men det var något med några backar som slirade och som gjorde att moppen inte kunde växla upp... Sen upptäckte vi också att hela avgassystemet endast hängde på en lös bult. Hade ju inte varit så roligt att tappa det!

Gick hela vägen hem från verkstan, det tog 55 minuter. På vägen gick jag förbi Maxi och köpte en Bollchryss. Stora krukan vid min ytterdörr har bara haft döda blommor sedan före semestern.


Nu blev det fint (fast jag kunde ju tagit kortet EFTER jag sopade upp jorden...)!! Är det höst nu? Denna blomma brukar inte komma förrän till hösten...

Trött som jag var efter promenaden var det tyvärr inte bara att sätta sig ner i soffan. För det första hade jag 2 kg kycklingfiléer som skulle stekas och för det andra kommer städerskan idag, så jag behövde plocka undan allt löst.

Jag hade tänkt göra kycklingen i ugnen, men det slutade med att jag stekte alla filéerna. Det gick utmärkt att göra samtidigt som jag plockade, och sedan satte mig i soffan. Gott blev det i alla fall. Nu har jag biffar och filéer så jag klarar mig ett tag. Jag har hela frysen full med annan färdiglagad mat, men alla de rätterna innehåller grönsaker. De första dagarna nu kör jag utan grönsaker, precis som man skall med Dukan, sen fortsätter jag med varannan dag med och varannan dag utan grönsaker. Då är det bra att ha biffarna och filéerna!

Dags för frukost. Förresten. Anna skrev i en kommentar igår att Lindahl's kvarg innehåller socker (kolhydrater). Nope. Alla de små burkarna och flera av de stora är "utan tillsatt socker" och innehåller inte fler kolhydrater än den naturella. Så de är helt OK att äta!


Tisdag 11 augusti 2015:

Motion:
18.035 steg (hälsosamt tempo 7.552 steg)
163 aktiva minuter
(mål 10.000 steg/100 minuter)

Mat:
Frukost: Gröt av "grötblandning", kanel, Stevia, några jordgubbar
Mellis: 1 ägg
Lunch: Nötfärsbiffar, vitlökskvarg, sjögräsnudlar med sambal
Mellis: En liten burk Lindahl's kvarg
Middag: Nygrillad kycklingfilé, vitlökskvarg

Summa: Ont under fötterna, mycket nöjd.

Ha en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat, fortsätt så! Hejar på dig!

    SvaraRadera
  2. Tack Lena, jag har tidigare bara köpt de stora burkarna, nu har jag laddat med flera små burkar utan tillsatt socker ;)
    // Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns flera stora utan tillsatt socker också!

      Radera