söndag 23 augusti 2015

Skön morronpromenad!

Gomorron. Klockan är snart 12 och det känns som om halva dagen har gått. Eller rättare sagt att jag har gjort saker som borde tagit halva dagen... Vaknade vid 7 och gick nästan direkt ut på en entimmespromenad. Tur att McDonald's låg på vägen för ett toa-stopp :) Väl hemma satt jag inte ner många minuter innan jag började steka upp massa kyckling.

Jag tog ut 2 kg ur frysen igår mitt på dagen och lät dem tina i Santa Maria's oljefria marinad. På kvällen skar jag dem i mindre bitar (på höjden så att bitarna inte var så tjocka) och lät dem ligga i marinaden över natten. Först hade jag tänkt steka dem vid 23 igår, men insåg att det var för sent. Nu är det i alla fall klart och jag behöver inte göra något mer på hela dagen!

I fredags efter jobbet hamnade jag i soffan kollandes på Netflix. MEN jag kan stolt säga att jag drog mig upp ur soffan och gick det jag kallar Stora Eklandarundan. Det är en rask promenad på ca 45 minuter. Jag är definitivt inte gjord för mycket värme, så jag väntade tills solen gått ner innan jag gick ut.

Fredag 21 augusti 2015:
Motion:
12.448 steg (hälsosamt tempo 6.766 steg)
109 aktiva minuter
(mål 10.000 steg/100 minuter)

Mat:
Frukost: Bröd, ost och skinka på jobbfrukosten
Mellis: -
Lunch: Kycklingsallad
Mellis: En knäcke med skinka
Middag: Nötfärsbiffar, råkostsallad
Kvällsgodis: lite naturgodis (cashewnötter bl.a.)

Igår blev det inte många knop. Alldeles för varmt för mig. Jag satt mest på altanen. Men jag var iväg och handlade och fick i alla fall köpt en ny korsordstidning. Jag prenumererar ju på 2 (Krysset och Lyckokryss), men de är inskickade för länge sedan. Sen hade jag tidigare köpt Krysset Special, men även den är färdiglöst och inskickad. Den behöver man inte lösa hela kryssen i, bara så att man får fram ett ledord på varje kryss. Jag är helknäpp och förlorar totalt intresset för ett kryss när ordet är hittat. Även Bra Korsord har numera den uppläggningen, och den hade jag också köpt och den var snart slut. Lite kris på korsordsfronten alltså. När jag handlade köpte jag "Sveriges svåraste" korsordstidning, Mästarkryss, och den gillar jag verkligen. Hamnade på altanen igen och löste ett par av de kryssen. Kul att jag hittat en tidning till som är tillräckligt svår för mig. Jag har bara provat den tidningen en gång tidigare, för kanske 10 år sedan, och då klarade jag inte ens ett halvt kryss i den.

Jag passade också på att rensa ur frysen igår kväll. Slängde massa gammal frysskadad mat och stuvade om det som blev kvar. Nu finns det mer plats och jag vet vad jag har. Jag hade hemskt gärna velat frosta av frysen, men det är för varmt ute för det. Inte blev det mycket rörelse heller...

Lördag 22 augusti 2015:
Motion:
2.804 steg (hälsosamt tempo 0 steg)
29 aktiva minuter
(mål 10.000 steg/100 minuter)

Mat:
Frukost: Gröt av grynblanding, Stevia, kanel och några färska jordgubbar
Mellis: -
Lunch: Kycklingsallad
Mellis: Lite mera kyckling
Middag: Varmrökt jägarkryddad lax och sallad


Min katt är konstig. Fullständigt ointresserad av att äta laxrester.

Så här ser det ut precis när jag lämnar mitt område och går mot Mölndals centrum.


Känns som om man bor på landet ibland.

Nu skall jag ta mitt pick och pack och flytta ut på altanen. Där lär jag bli sittandes idag!

Ha en bra söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar