fredag 28 augusti 2015

Kolhydratsfri redning :)

Gomorron. Gillar inte att ha datorproblem, framförallt inte på mornarna... Nu är det något kajko med mitt externa tangentbord, så fort jag sätter ner markören någonstans så skriver den bara §§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§ i långa rader. Efter x antal omstarter och urkopplingar sitter jag nu här och skriver på laptopens eget tangentbord. Inga problem det, men jag tappade massa tid...

Fredag :) Härliga känsla. Och en sån där helg som jag gillar (i alla fall tills jag blir uttråkad)... d.v.s. inget planerat.

Igår var det nypremiär för min del, dags att börja i kören efter ett års uppehåll. Jag har saknat tjejerna! Det var så kul att komma tillbaka. Vi skall tydligen ha konserter 3, 4 och 5 mars 2016, så det är det vi skall jobba mot nu. Jag var proppfull med positiv energi när jag kom hem igår kväll, älskar den känslan!

Igår var jag också ute på äventyr i regnet. Oj vad jag blev blöt. Stack ifrån jobbet kl 12 och först åkte jag till Maxi för att hämta ut 2 paket. Sen skulle jag hitta någonstans att äta lunch. För ett tag sedan fick vi reklam till jobbet om ett ställe som öppnat i ny regi och det tänkte jag testa. Jag skulle till Sahlgrenska på ett läkarbesök, och detta låg nästan på vägen dit. När jag kom till stället var det nästan helt tomt i den stora lokalen. Ett bord var upptaget, av 3 av mina kollegor... De sa att maten inte var något att ha. De skulle ha flera olika bufféer enligt reklambladet, men det hade de inte. 2 thairätter, båda innehållande curry (som jag inte tycker om, och är inte det indiskt?). 2 husman, den ena var en tråkig vit fisk och den andra kåldolmar (mår inte bra av så mycket kål). Så det fanns inget för mig. Bara att sticka vidare.

Det blev en caesarsallad på Linnégatan istället. På vägen dit började det regna och jag var ganska blöt när jag kom fram. Ännu blötare när jag kom till Sahlgrenska. Efter läkarbesöket åkte jag vidare till Kinnarps för att kolla på en stol. Fick hjälp och hittade en med en gång. Den kändes jättebra för ryggen, men det är ju bäst att provsitta den lite längre. Jag skall få prova den en vecka, så den kommer väl någon gång i början på nästa vecka. Min rygg är verkligen paj nu, jag hinner inte vara på jobbet i 5 minuter innan den börjar värka. Är superarg på mig själv för att jag har skjutit upp detta i flera år, det hade ju varit smartare att ta itu med problemet INNAN jag fick så här ont!

Jag måste försöka stå upp lite mer, men jag får sån ischias av att stå still. Jag har ett höj- och sänkbart bord, men sladdarna till datorn m.m. gör det krångligt att höja det (jag måste höja väldigt långsamt och kolla att alla sladdar följer med, de är för korta). Jag vet att vi inte har några fler förlängningssladdar på jobbet så idag tar jag med mig en egen och kopplar om lite. Då kan jag höja och sänka enklare och kan stå upp i korta intervaller.

I alla fall var jag helt genomblöt när jag kom tillbaka till jobbet. Jag var mycket blötare än jag trodde, för under hela eftermiddagen hade jag inte tagit av mig jacka eller regnbyxor, så jag märkte inte hur blöt jag var. Sista 1,5 h på jobbet alltså i väldigt blöta jeans och strumpor. Det var väldigt skönt att komma hem och byta kläder!

Paketen jag hämtade igår var från cdon.com, eller rättare sagt det var därifrån jag hade gjort beställningen. Paketen kom från Gymgrossisten och Bodystore. Jag hade tidigare i veckan gjort en beställning på lite shiritakinudlar, några "bars", en påse kolhydratsfri redning och så alla avsnitt av Nord och Syd på DVD (den kom i lådan redan i förrgår). Smart att man kan göra en beställning "under ett tak" och bara betala en frakt (fast jag har fraktfritt på cdon eftersom jag är med i cdon+).

Redningen var det jag egentligen ville beställa (stället jag har beställt den på tidigare finns inte längre). Det andra var bara för att komma upp i 200 kr så jag kunde utnyttja en rabattcheck på 50 kr :) Det var länge sedan jag fick tag på sån kolhydratsfri redning, det är sådan jag har när jag gör mina mer eller mindre kolhydratsfria pannkakor (2 ägg, 2 dl lättmjölk, 1 tsk fiberhusk och 1 krm av denna redningen). Den är inte gratis, 84 kr för 100 g, men det går åt väldigt lite. Den är också bra att göra sås av.


De har massa spännande varor i den avdelningen på cdon! Det blir nog mera shoppande där i framtiden (och nej, jag är definitivt inte sponsrad!).

Idag har jag packat en liten väska med min frukost. Varje fredag har vi gemensam frukost en halvtimme på jobbet, en kollega köper bröd och en annan har handlat ost, smör, skinka eller korv och grönsaker. I stort sett varje fredag sedan vi började med detta har jag muttrat att jag får så ont i magen av bröd. Ingen bra start på dagen alls. Nu har jag fått tummen ur och packat ner allt jag behöver för att göra min gröt där. Då blir maggen glad!

Börjar bli trött på att skriva upp exakt vad jag äter... Igår gick i alla fall maten bra. Promenerandet var det lite sämre med, jag gick ju inte till eller från jobbet någon gång igår (moppen till jobbet på morgonen och hem på eftermiddagen och massa ärenden däremellan). Sen hade jag bara 1,5 h hemma innan kören och de använde jag till att "tina upp" efter att ha blivit kall av regnet. Så nej, det blev inte så bra. 7.902 steg (0 hälsosamma) på 79 minuter. Det får bli en promenad i eftermiddag efter jobbet istället (om det inte vräker ner).

Ha en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar