torsdag 10 september 2015

På jakt efter fotstöd...

Gomorron. Fortfarande rosslig i halsen, måste tyvärr stanna hemma från kören ikväll :( Tror dock att jag hade mått väldigt mycket sämre utan ColdZyme, så jag konstaterar att det funkar!! Dyrt som stryk, men som sagt, det funkar.

Igår åkte jag till Madde och Monica på Moyana Corigan direkt efter jobbet. Jag använder ju deras "läppklet" som är helt suveränt. Innan jag började med deras produkter "knarkade" jag Nivea. En beståndsdel i Nivean gör att man blir mer och mer beroende ju mer man använder den. Jag var tvungen att använda Nivea flera gånger i timmen. Nu när jag använder Moyana Corigans läppklet går det timmar mellan användningarna. Det är bara naturliga ingredienser i deras produkter. Dock har de lavendel i kletet och det tål inte mina läppar (det kliar). Så jag beställer 5 st varje gång, som Madde gör till mig utan lavendel. Igår morse mailade jag med dem och på eftermiddagen var det klart. Snacka om snabb service! De har höjt priserna också, men jag får, enligt Madde, alltid betala det gamla priset. Så är det när man har varit med sen de började koka sina krämer i en källare i Mölndal. Mååånga år sedan. Nu finns deras produkter bland annat på eleven.se och lyko.se Så kul att se att det går så bra för dem! Jag älskar deras produkter och köpte med mig en ny kräm hem igår som jag ser fram emot att testa.

Sen fortsatte jag till IKEA i jakt på ett fotstöd till jobbet. Jag "fick" min lånestol på jobbet igår, och ville ha ett bra fotstöd till den. Hemma har jag ett jättebra som jag köpt på IKEA, men jag blev så besviken när jag kom dit, för de har gjort om det. Det ser inte ut som det "braiga" som jag har hemma, inköpt på IKEA för många år sen.


Här är mitt. Som ni kan se är det en "bygel" på ena långsidan, men den andra är "öppen". De som de säljer nu har byglar på båda sidorna.


Varför är det viktigt att det är öppet? Jo, för då kan jag dra fotstödet nära stolen och liksom lägga plattan ovanpå stolsbenen... jag har så himla korta ben att detta är det bekvämaste.


När jag vänder på mitt fotstöd, så att det är som det de säljer idag, kommer jag alltså inte närmare stolen än så här. Ser ni skillnaden? Blev så besviken!! Jag får leta vidare. Har någon ett tips på var jag kan hitta ett fotstöd likt mitt ovan så hör av er!!

Tack Jenny C för tips om ytterligare ett armband vi kunde beställa, från Lydiagårdens vänner. Vi beställde varsitt igår. Här är förresten det som I-M fick från Himlen är överskattad, visst är det fint? Tycker mitt är fint också, men frågan är om detta inte är finare...


Sitter här i min morronrock och fryser. Det är inte lätt att ha en katt som vill gå ut på morgonen när det börjar bli kallt ute. Stängde dörren förut för att det var så kallt, men hon bara klagade. Nu är det öppet igen och jag har fått linda in mina bara ben i ytterligare en morronrock... Jag har en filt man kan knäppa ihop som en tub, jag får ta fram den igen. Vill inte ha höst och kallt! Vart tog sommaren vägen? Hoppas det blir sol och skönt på Ellös i helgen, för dit åker jag och Maggie i morgon!

Ha en bra torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar