torsdag 24 september 2015

Trööööötttt

Gomorron. Somnade inte förrän efter midnatt igår, så jag är väldigt trött idag. Mindre än 5 h sömn. Jag kunde ju visserligen sovit lite till när klockan ringde första gången kl 5, men jag kände att det skulle ta en stund för mig att somna om och då blir det nästan värre när klockan ringer igen.

Gårdagen blev inte alls som jag hade tänkt mig. Som jag skrev igår morse så bar jag väldigt tungt i förrgår. När jag hade varit vaken en stund igår morse började det. Smärtan i axeln kom tillbaka. Ont som fan. Precis som det var alldeles innan operationen för ganska jämnt ett år sedan. Jag hade glömt bort hur ont det gjorde. Det var i alla fall väldigt svårt att jobba igår och jag mådde skit. När klockan var 14 ungefär insåg jag att det inte skulle funka med yogan, så jag fick (under protest) avbeställa. Fan också. Jag som hade sett fram emot att testa detta så länge. Men det får bli nästa vecka istället.


Det var bara att gå direkt hem från jobbet och ha en date med min värmedyna. Det var ett bra tag sedan sist, men det är så skönt med värme när jag har så här ont. Jag var nästan helt smärtfri när jag gick och la mig. Nu när jag har varit uppe en timme är smärtan tillbaka, men förhoppningsvis skall det bli lite bättre idag.

När jag nu spenderade hela kvällen i TV-soffan passade jag på att kolla på extramaterialet till första delen av säsong 1 av Outlander.


Har ni sett den? Så bra! Jag har tidigare i år lyssnat om på alla 8 av Diana Gabaldons böcker (den första säsongen är baserad på den första av hennes böcker i serien) och ser fram emot del 2 av säsong 1. Om jag fattar det hela rätt så har de avsnitten redan sänts, men inte släppts på DVD/Blueray än (jag laddade ner de första 8 avsnitten och såg dem, men har missat de resterande 8). Säsong 2 sänds i alla fall under 2016. Jag fick ju en Blueray-spelare när jag fyllde år, så jag passade på att köpa denna som Blueray. Mer extramaterial än DVD:n :) Jag såg som sagt extramaterialet och avsnitt 1 igår.

Jag har hittat ett ställe där man kan se amerikanska och engelska serier på nätet. Det är inte gratis, men ganska billigt. Varje avsnitt kostar 2 "UC" och man kan t.ex. köpa 30 "UC" för 100 kr. Alltså kan man se 15 avsnitt för 100 kr. Ju mer "UC" man köper, desto billigare blir det. Ett avsnitt är gratis, så i måndags såg jag första avsnittet av Downton Abbey. Jag har inte bestämt mig för om jag skall köpa några "UC" eller ej, men hela Outlander ligger i alla fall där. Men jag skall väl ändå köpa den på Blueray när den släpps, så det är kanske onödigt att betala för den nu... Jag får se.

Ikväll är det kören, det skall bli kul. Det funkar ju även om axel-fan gör ont :) Imorgon skall jag träffa en tjej från Värnamo, Åsa, som jag aldrig träffat förut. Hon är en av dem jag lärde känna via min blogg väldigt tidigt. 2009 skulle jag tippa, men jag kan ha fel. Det är ju bokmässan i helgen och hon är bibliotekarie och kommer hit över dagen. Lite mindre än en timme får vi på oss, hoppas vi kan ta en snabbfika. Jag tar en halvtimme ledigt från jobbet och möter upp innan hennes buss går hemåt.

Ha en bra torsdag! Snart är det helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar