tisdag 13 oktober 2015

Doktorn och megaparasoll

Gomorron. Å vad jag hade velat simma nu... men jag har fortfarande ont i axeln. Måste reda ut detta innan jag simmar igen, för det tar otroligt mycket på axeln. Jag mailade ju min läkare i söndags morse, och igår morse ringde en sköterska från kliniken. Min läkare hade inte många lediga tider, men hon lyckades få in mig på en telefontid nästa onsdag och en återbesökstid den 3 november.

Jag sa till henne hur det var, att jag hade väldigt ont och att jag hade hittat en knöl som stack upp på axeln. Jag sa också att jag skulle testa 2 olika smärtlindrande mediciner som jag fått av 2 kompisar, att jag vet att man inte skall testa andras mediciner, men att jag måste ha något som gör att jag klarar mig igenom de jobbiga dagarna. Hon förstod. Jag fick en karta med Arthrotec igår av kompisen H och idag får jag en karta med Alpoxem. Den första testade jag igår, och den funkade.

I söndags svarade jag på en annons i en köp- och säljgrupp för oss som bor i mitt område. En parasoll som är vikbar. Jag har ju idag en parasoll som har en diameter på ungefär 2 m. Den är inte vikbar och när solen går åt väster så är benen till grannens balkong i vägen för att jag skall få skugga från den. Tänkte att en vikbar parasoll hade varit en bra idé, då jag då kan ställa den UNDER grannens balkong och få skugga. Parasollen kostade 200 kr, den var "bättre begagnad" men helt OK. Jag sa att jag inte hade någon möjlighet att hämta den då jag har svårt att bära, de erbjöd sig att komma hit med den.

Jäklar vad stor den var! Han hjälpte mig att sätta upp den på altanen och det var precis så att den gick in mellan grannens balkongben och planket till nästa granne. Jag skulle nog kunna sitta därute när det regnar, så stor var den. Min uppskattning är 3 m i diameter.


Bilden som fanns i annonsen.


Jag måste få hjälp av någon att såga av pinnen. Jag vill att den, när den står i parasollfoten på hjul, skall kunna gå in under grannens balkong. Den var väldigt svår att vinkla för mig då jag inte nådde någonting nu, jag fick stå på en stol för att få upp den. Kanske är denna alldeles för stor för min altan... får se till nästa vår när jag sätter upp den ordentligt. I värsta fall får jag sälja den vidare. Nu är bara problemet hur jag skall vinterförvara den, då den stående är högre än min takhöjd inne... Vill helst inte såga av den innan jag har testat ordentligt hur den skall vara. Det skall tydligen finnas ett fodral till som han glömde ta med, med det på så kanske den får bo under min soffa i vinter. Jag får se.

Idag skall jag gå en halvtimme tidigare från jobbet. Jag har under de senaste veckorna varit i kontakt med en kille i St Petersburg angående ett back-up program jag försöker köra mellan min dator och min NAS (ex extern hårddisk). Det funkar inte. Jag var igår redo att ge upp, men han vill reda ut var problemet ligger, så han skall koppla ihop sig med min dator i eftermiddag. Inte dåligt med sådan support på ett gratisprogram. Vår IT-kille på jobbet kör det utan problem, så det är lite irriterande att det inte funkar för mig.

Jag har i alla fall bokat mig på Yinyoga i morgon kväll, får ge det minst en chans till. Då måste jag sätta mig mycket närmare "fröken" så att jag har en ärlig chans att höra vad hon säger :)

Ha en bra tisdag!

1 kommentar:

  1. Jobbigt med axeln :( du har säkert provat men den starkare Voltaren Gel (23,2 mg/g) fungerar väldigt bra för mig, då slipper jag stoppa i mig massa piller med. Jag hade bara provat den svagare förut och inte blivit hjälpt, och blev förvånad hur bra det blev efter bara tre insmörjningar (morgon och kväll).
    Hejja hejja dig att du kör Yogan igen!
    Kram / Anna

    SvaraRadera