torsdag 22 oktober 2015

Go-känslan i kroppen!

Gomorron. Äntligen är det torsdag, som fredag för mig eftersom jag är ledig i morgon :) Det skall bli så skönt att komma upp till mormor och träffa alla. Och Maggie har jag saknat massor, men hon lär skita i mig som vanligt när vi är där. Det är bara mormor som gäller!

Igår på fikat så fick jag syn på en annons från Team Sportia i Nordstan. De hade ägarbyte och annonserade ut en jacka för 599 kr. Andra butiker tar 899 för denna jacka, redan det är ett bra pris då den kostar 1499 i vanliga fall. Jag försökte ringa dem på eftermiddagen för att kolla om min storlek fanns kvar, men de svarade inte. Chansade och moppade in till stan direkt efter jobbet. På vägen dit stannade jag vid Maxi Mölndalsvägen för att kolla om de har "mina" jeans. Mitt Maxi har slutat med de jeansen och det hade tyvärr det andra Maxi också. De var jättesköna och passade mig i passformen. Nu måste jag hitta ett annat favoritmärke.

I alla fall kom jag fram till stan helskinnad, tycker det är skitläskigt att moppa i mörkret när det är så mycket trafik. En av orsakerna till att jag har insett att körkort inte är något för mig, jag blir totalt blind när jag möter någon. Jag har väldigt kasst mörkerseende och borde egentligen inte få lov att köra något fordon när det är mörkt. Nåväl, fram kom jag, lite blöt eftersom det regnade. Tyvärr var jackan inget för mig. Dels hade de bara svarta kvar i  min storlek, och svarta jackor (av tyg) funkar inte när man har en ljus långhårig katt. Och dels var de mycket tunnare än vad jag hade tänkt mig. Mer som en höstjacka. Undrar så hur den som designade den jackan tänkte då kapuschongen var så stor att när jag satte på mig den stack inte ens näsan ut, så stor var den. Och det fanns ingen stropp i nacken att dra åt med.

Lämnade stan och moppade mot gymmet. Jag hade med mig alla saker så jag slapp åka hem emellan. Nu blev jag helt genomblöt då det ösregnade. Regnbyxorna hjälpte inte ett dugg, jeansen var genomblöta. Och skor och strumpor skall vi inte tala om. Till och med min jacka släppte igenom väta. Vantarna var pissvåta. Inte alls mysigt att komma fram och ta av sig allt det blöta och veta att det skulle på igen en timme senare..

Yinyogan var bra. Jag skrev ju ingenting om förra gången då jag hade datorproblem dagen efter. Även denna gången placerade jag mig direkt framför ledaren, då jag första gången inte hörde ett pip av vad hon sa. Nu var det bättre. Jag sa också till henne innan vi började att min högra axel och min högra höft inte funkar så bra, så varje position tipsade hon mig hur jag skulle göra för att inte få så ont. Jag hade också "grundat" med en värktablett, så idag har jag inte ont alls. Jag kan inte säga att jag njuter av varje position, som man tydligen skall, men det var faktiskt ganska skönt. Jag känner mig go i kroppen idag så någon nytta är det nog! Det visar sig att man kan gå på Yinyoga med henne som ledare på söndagseftermiddagar i Långedrag (ca 20 min med moppen för mig). Det skall jag testa. Inte nu på söndag, för då sitter jag på bussen hem från Ellös, men sen.



Och nej, det var INTE skönt att ta på sig de blöta kläderna igen. När jag kom hem var jag som en ispinne. Det var så skönt att ta på sig pyjamas, tjocka strumpor, tofflor och fleecemorronrock och krypa upp i soffan under filten!

På tal om värktabletter så ringde min ortoped igår. Jag hade telefontid. Jag sa som det var att axeln har börjat bråka igen, att jag hade haft ett skönt år som relativt smärtfri, men att jag nu var tillbaka nästan där jag började. Så blir det ofta, sa han. Inte så mycket att göra åt det. Han skrev ut lite smärtstillande, vet inte vad jag skall göra när de är slut (fick 3 x 28 tabletter, de räcker ju inte långt (fast man skall bara ta en om dagen)). Jag hade också en tid hos honom den 3 november, men vi var båda överens om att det inte var någon idé då det inte är något han kan göra. Benet som sticker upp har jag troligen alltid haft, men det är ömt nu. Jag skulle höra av mig om det blir ännu värre.

Idag går bussen upp till Ellös klockan 16.15 så jag har tagit en halvtimme ledigt från jobbet. Jag tycker det är ren katastrof att man inte kan åka senare än så från stan. Åker man senare så kommer man till Varekil, men sen är det stopp. Det tar ca 20 minuter med bil från Varekil till Ellös, så det är ingen sträcka man går. Resan i eftermiddag har "bara" 3 byten, det är ett mindre än vanligt.

Får sen om det blir något inlägg före måndag, internet är väldigt skakigt däruppe. Jag "lånar" ju morbrors wifi men ibland räcker det inte in i lägenheten.

Nu måste jag packa ner det sista, inklusive datorn. Ha en härlig dag/helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar