fredag 23 oktober 2015

En dag på Ellös

Gokväll. Sitter i mormors kök med datorn och passar på att skriva ett litet inlägg. Internettet funkar inte så bra, så jag kör med mobilen som hotspot. Jag och Marita har haft lite telefon-fix (hennes telefon) med installation av appar, radering av andra appar och lite allmän "service". Så blir det alltid när jag är här uppe, support både till höger och vänster. Lite mysigt att vara behövd :)

Igår kom äntligen min nya stol på jobbet. Å vad jag har längtat efter den. Jag har suttit dåligt i många år och haft skitont i ryggen, men det var först när jag fick testa en stol i en vecka som jag kände hur himla ont i ryggen jag har haft. De 5 veckorna mellan jag fick lämna tillbaka lånestolen och igår då min stol kom, var evighetslånga.


Min fina stol :)

Bussen till Ellös (sista förbindelsen för dagen!!) gick från jobbet 16.16. Resan upp gick bra och alla bussar gick i tid. När jag kom fram så backade Maggie när hon såg mig, hon trodde nog att jag skulle packa in henne i buren och att vi skulle åka hem. Först idag så kan hon möta mig utan att backa undan och gömma sig. Jag tror minsann att Madame trivs.

Det blev en tidigt kväll igår då vi var trötta. Jag hade lånat Maritas dator eftersom jag av någon väldigt mysko anledning inte kan se säsong 3 av Numb3rs på min dator (inte heller på min gamla hemma, eller min externa DVD-spelare), men på hennes dator funkar det.


Så här såg det ut vid min säng :) Bilderna passar ihop, men den högra (min) är ett sånt där "stock-photo" så jag vet inte vem det föreställer. Givetvis är det min älskade pappa på den vänstra bilden.

Idag gick jag inte upp förrän 7.30, alltså samtidigt som jag skulle varit på jobbet om jag inte haft semester. Go-känsla!! Med tanke på gårdagens händelser i Trollhättan så ville jag titta på morron-TV, så det blev gröt och te i soffan, tillsammans med ett korsord och TV:n.

Det hade blåst så mycket under natten att vårt parasoll återfanns i grannens trädgård. Stolarna hade också blåst från sitt ställe. Maggie gillar inte blåsten så mycket, men här sitter hon och funderar på något.


Mitt på dagen tog jag en mycket kort promenad ner till badplatsen. Det var inte lockande att ta ett dopp...


Det var väldigt högt vatten!

Jag såg också att de äntligen har tagit bort beach-volley-planen som var precis utanför Maritas altan. Pappa kämpade mycket för det och han sitter helt klart uppe i himlen och dinglar med benen och jublar för att det äntligen har skett.


Orsaken till att de ville ha bort planen var att det var inte bara en boll som landade i deras middagar, och så var det ett himla liv när det spelades.

Ett par timmar senare tog jag en längre promenad. Fort gick det inte då det var väldigt backigt.


Det är inte tråkigt att promenera om man kommer till en sån här utsikt:


På vägen hem handlade jag lite åt mormor på Hemköp. Sen var det middag, ugnsstekt laxsida. De åt potatis och jag åt mina sjögräsnudlar. Så gott!

Nu blir det väl lite TV (och korsord) innan jag kryper i säng och kollar ett eller flera avsnitt av min serie. I morgon har vi inga planer mer än att Marita skall klippa mig lite.

Ha en bra fredagskväll/lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar