måndag 19 oktober 2015

Helgen är slut

Gomorron. Måndag igen. Satt och kollade på TV igår kväll mycket längre än jag brukar. Jag går ju (frivilligt) upp så tidigt (5) så jag brukar ligga i sängen redan kl 22. Igår kollade jag på TV till 22.30 sen kom jag på att jag behövde packa för Maggie. Marita och mormor kommer hit idag vid 15-tiden (jag får gå ifrån jobbet en liten stund) och hämtar Maggie (jag följer efter på torsdag). Mat, ny låda, sand, godis, borstar, leksaker, vattenfontän, matskål osv skulle packas ner. Kom inte i säng förrän sent och somnade väl vid 23.30. Lite trött nu...

I fredags ringde kompisen H till jobbet och sa att hon var på ett ICA i stan där de hade halva priset på räkor. De kostade bara 99 kr/kg. Ville jag ha lite? Hon kunde köpa och komma förbi med dem. Det kallar jag en riktig vän. Hon kom förbi och vi tjötade lite (hon har ju jobbat hos oss i flera år). Vi snackade lite löst om att jag skulle åka ner till henne och äta mina räkor och de skulle äta sina, men det bidde inget av det. De som skulle befria mig från den stora parasollen skulle komma vid 18.30 och dessutom gick H och fick feber. Lika bra att vi inte bestämde något. Räkorna var några av de godaste jag ätit på länge.  Massa mumsigt räksmör i huvudet. Så goda!

Lördag morgon började som lördagar brukar nu för tiden; med en lång promenad. Gick ut redan några minuter efter 6 och det var mörkt en stor del av min promenad. Jag höll en väldigt god takt (för mina korta ben) och var så där underbart mör när jag kom hem.


Efter det blev det lite korsord innan jag stack iväg och handlade lite. Det blev en rem med krok för att hålla min stora dynbox öppen bland annat. Jag kollade också på lite olika tvättkorgar, men till slut bestämde jag mig för att ha kvar den jag har. Den är snygg, och efter inköp av en flaskborste (!) så att jag kom åt att rengöra mellan spjälorna, är den numera också fräsch och dammfri. Jag har faktiskt inte sett tidigare hur mycket damm som samlats mellan spjälorna. Riktigt ofräscht.


Orsaken till att jag har en matta på tvättkorgen är att Maggie gillar att ligga där.

Jag inventerade också alla mina ljus och konstaterade att jag fick ge mig själv köpstopp på alla ljus utom Kronljus...


25 blockljus...


480 värmeljus och 3 ljus i glas....


Och fler än 50 av de fina ljusen jag fick av L och V i födelsedagspresent. Dessa vill jag inte bränna till vardags.

Men på mornarna går det åt lite Kronljus, så de behövde jag köpa. 

På lördagskvällen kom en något annorlunda leverans av ägg... jag hade beställt ett flak ägg av en kille i en FB-grupp för mitt område tidigare under dagen. 100 kr för 30 st är ju ganska dyrt, men de är från frigående inomhushöns på ekofoder, och så är de ju hemlevererade. Stora och fina var de i alla fall, och jag kokar just nu 4 st för förmiddagsfikat måndag-torsdag. Brukar koka ägg varje måndag och så tar jag ett om dagen till fikat.


Igår söndag blev det en moppetur ner till IKEA. Och ja, jag klarade av att bara handla Kronljus. Gick direkt in och tog det jag skulle och så ut och betala. Men jag tog 2 paket istället för 1 när jag ändå var där, men jag handlade BARA Kronljus. Vissa på FB trodde inte jag skulle klara det :)

Helgens höjdpunkt var en konsert med The Real Group igår eftermiddag. 


Här ser jag ju bra!


Eller inte... VARFÖR får korta jag ALLTID en sån här framför mig? Och inte kunde han sitta stilla heller, han höll på och petade sig i ansiktet med högerhanden hela tiden. Jag satt vriden och böjd åt höger under hela konserten och hade duktigt ont i ryggen efteråt.


Det var inte lätt att fotografera...


Här är ett kort Lorensbergsteatern la upp på Facebook efter konserten. Trots svårigheter att se och värkande rygg var det en underbar konsert. På vägen hem svängde vi förbi ett Thaiställe på Marklandsgatan och beställde mat. De hade 2 hungriga barn hemma. Jag är förundrad över hur mycket mat man får för 75 kr.


Jag hällde upp min i en stor skål. Till vänster innan jag börjar äta, till höger när jag ätit klart... Det är minst 2 måltider till i den skålen!

I helgen har jag också invigt min nya, fina torktumlare! Den verkar jättebra! Massa inställningsmöjligheter, och jag gillar att den kan ställas att snurra ett varv då och då i 2 h så man får skrynkelfri tvätt även om man inte kan tömma den direkt.



Försökte just boka Yinyoga till på onsdag, men de har inte släppt tiderna än. Lite mysko då att det stod att det fanns 18 av 20 platser kvar. 

Snart dags att gå till jobbet. Önskar er en bra måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar