onsdag 28 oktober 2015

Krångligt utan moppen!

Gomorron. Onsdag igen och idag är det dags för städerskan att komma. Det är så härligt att komma hem efter det att hon varit här. Jag får dock inte glömma att skriva en lapp till henne och berätta att Maggie inte är hemma... annars letar hon väl efter henne :) Maggie kommer hem i eftermiddag. Det har varit väldigt tomt här utan henne. Inte för att hon är kelig och skall vara nära, men det är något med att ha någon annan som andas i lägenheten. Tyvärr så vet jag att hon kommer att sura när hon kommer hem, hon verkligen älskar att vara hos mormor. Inte så konstigt det, där är det folk hemma hela dagarna och hennes trädgård är så mycket mer spännande än min altan. Sa jag förresten att hon rymde i lördags? Som tur var gick en granne förbi och påtalade att det var en väldigt stor grävling som gick omkring utanför... det var Maggie. När jag öppnade grinden så sprang hon först åt andra hållet, bort från grinden, men sen sprang hon in till tryggheten. Jag tror inte hon skulle springa långt om hon verkligen lyckades rymma, hon är alldeles för hungrig för det. Jag nätade grinden lite extra, det var där hon hade hoppat över.

Igår efter jobbet hade jag tänkt göra lite olika ärenden med moppen, bland annat åka till Jula och reklamera 3 timers jag köpt där, och åka till Clas Ohlsson och se om jag hittade en sån där lysande reflexlampa jag skrev om igår. Men när ja kickade igång moppen så kom jag att tänka på att den låtit konstigt den senaste veckan, och det kanske vore lika bra om jag åkte till verkstan med den. Jag hörde det vanliga motorljudet men så var det också ett högre ljud bakom det, som en "knallert".

Jag åkte dit och ägaren föreslog direkt att det kunde vara en avgaspackning som pajat. Verkstadskillen kollade men det visade sig att det var en av avgasbultarna som gått av. De måste borra upp cylindern för att fixa den. Jag fattar nada men litar på att de gör ett bra jobb :) Ägarna Martin och Britt var snälla och skjutsade hem mig, eller rättare sagt till Maxi där jag skulle handla lite. Detta innebär att jag är moppelös idag och får fundera på hur jag skall ta mig till gymmet.

Det finns 3 olika alternativ. Alternativ 1 är att jag går. Det är ca 3 km, alltså inte så långt. Grejen är den att om jag går dit så blir jag stel (blir det när jag stannar oavsett om jag gått 2 eller 12 km) och det är väl inte så bra när man skall yoga. Alternativ 2, ta bussen utan byte. Då är det 15 minuters promenad från hållplatsen till gymmet. Alternativ 3, ta 2 bussar med byte men ingen promenad. Då är det 15 minuters väntetid mellan bussarna. Att det skall vara så krångligt! Jag får se hur jag gör. Till gymmet skall jag i alla fall!

De har förresten döpt om alla pass denna veckan till namn med Halloween-tema. Yogan heter "Dödsstilla yoga"... Kollegan som var på ett pass i måndags sa att ledarna var utklädda och att man fick ett pris om man kom utklädd. Tror jag hoppar över det, ser ju ut som en skata utan att klä ut mig :)

Neeej!!! Kom just på en sak. Jag skall till gyn idag 11.45. Brukar funka så bra att åka från jobbet 11.30 och då bara ta en halvtimme ledigt. Men nu måste jag ju ta bussen! Skit också!! Måste ta en buss 11.15, d.v.s. gå från jobbet 11.10. Sen måste jag hinna äta på Frölunda torg innan jag åker tillbaka. För att hinna tillbaka till jobbet kl 13 måste jag ta en buss 12.33. Det innebär att jag har ganska exakt en halvtimme på mig att hinna hitta någonstans att äta, köpa mat och få i mig den. Fy katten vad det kommer att bli stressigt!

Idag har jag lyxat till gröten lite extra med färska hallon. Mums!! Ha en bra onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar