fredag 30 oktober 2015

Massa energi och glädje!

Gomorron. Alldeles strax skall jag sticka iväg och simma, både simväskan och frukostpåsen packade jag i går eftermiddag, så det är bara att klä på mig och dra. Jag fick tillbaka min moppe igår, så jag har inga problem att ta mig dit. 995 kr fattigare blev jag. Denna moppen har inte varit billig... tycker jag lägger ut massa pengar väldigt ofta för den. När jag lämnade verkstan igår så sa jag till dem att jag hoppas att jag inte ser dem på ett tag :)

Direkt hem och peta lite på Maggie innan det var dags att åka igen. Marita kom och hämtade mig 18.15. Vi hade planerat att parkera på Heden inne i stan, men det sket sig totalt. Jag är så glad att jag inte har körkort och måste köra i stan... Vi kom körandes i Allén och borde kört rakt fram när vi kom till hörnet av Heden, men vi svängde höger. Vi trodde man kunde köra in på långsidan. Det gick inte. Vi försökte vända på en annan parkering, men det gick inte att köra tillbaka. Vi fick köra bort till Korsvägen och hamnade då i en lååång kö. Tiden gick och vi började bli stressade. Vi körde över hela Johanneberg och ner Aschebergsgatan till Vasaplatsen där vi hittade en snordyr parkering. 30 kr/h kostade det och vi la på för 2 h. Vi småsprang bort till Stora Teatern och jag hann precis gå på toa (ingen kö) innan de ringde in.

Jag visste om 2 personer som skulle gå på föreställningen, Eva i kören (som vi hittade på samma rad som oss) och en annan Eva, som gått i kören tidigare (som satt ett par rader bakom oss). Lustigt att vi satt så nära varandra i den stora lokalen. Föreställningen var fantastisk. Den Senegalska sångerskan var väldigt tjusig och sjöng mycket bra, fast mer som en "storyteller" än en sångerska med bra sångröst. Svårt att förklara. Det var så otroligt mycket glädje och energi som kom ur dem alla i alla fall. Här kommer 2 bilder jag lyckades ta utan blixt.



De i Amanda börjar bli lite till åren, många av de som var med har varit med sen vi såg dem första gången runt 1984... Några var nya, några av dem yngre, de behöver verkligen ta in nytt blod så att kören inte dör om några år...

Idag är det halvdag på jobbet (röd dag i morgon). Jag föreslog för mamma att hon och Pixie skulle komma en stund idag, då halvdagar är perfekta för det. Hon skall ärva lite Newbody-linnen av mig (jag har köpt nya och hade väl tänkt slänga de som är riktigt gamla, men hon ville ha dem) och så skall jag hjälpa henne med lite tekniska saker runt mobilen och ett par bluetooth-hörlurar jag köpt åt henne. De kommer med bussen 13.12 och jag går hem och släpper in dem. Sen sticker jag iväg och köper räkor, det har hon inte ätit på länge. Hoppas bara att priserna inte är för höga...

Oj, tiden går, dags att klä på mig och dra. Ha en bra fredag!

2 kommentarer:

  1. Hej, hoppas du haft en toppenfredag även om den inte är slut än :-)
    Det slutade med att jag startade en ny blog http://blogg.alltforforaldrar.se/lotte för jag orkade inte krabba. Bloggar med wordpress som funkar kanon!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Orkar inte flytta mig blogg... har också sneglat på Wordpress.

      Radera