onsdag 18 november 2015

Det gick ju bra!

Gomorron. Mitt i veckan. Mitt i månaden. Känner mig som en gammal kärring som bara kan upprepa "vart tar tiden vägen?". Fattar ingenting. Enligt min nedräkningsapp är det idag 35 dagar kvar tills jag åker till Thailand. Dags att börja planera lite mer runt resan tror jag. Behöver massa råd och tips och svar på frågor, men det återkommer jag till i ett senare inlägg.

Igår gick jag från jobbet 14.30 och traskade iväg till tandläkaren. Jag blir verkligen 5 år när jag skall dit. Skiträdd och trotsig. Vill inte. Men det var faktiskt inte så farligt som jag trodde. Jag trodde att jag skulle laga ett hål i underkäken, men det var visst i överkäken. Det är väldigt mycket mindre smärtsamt att bedöva i överkäken. Jag frågade henne om det och det beror på att i överkäken lägger man bara en grund lokalbedövning. När det gäller underkäken måste man ner djupt för att träffa en nerv, och det är smärtsamt.

Allt var över på 40 minuter och jag kunde traska hem igen. Gick förbi Maxi för att hämta ett rek. För ett tag sedan (över en månad tror jag det var) beställde jag ett par bluetooth-hörlurar från Kina. Siten jag beställde från var aliexpress och det var dessa jag beställde.


Jag använder ju headset flitigt dels när jag lyssnar på talböcker och dels när jag pratar i telefon. Mina armar klarar inte att hålla i en telefonlur, så headset är ett krav. Dessa kostade mig $12 (110 kr) och frakten är gratis. Hittills är jag väldigt nöjd. Skönt att slippa sladdarna på framsidan. Det är en "loop" som man har i nacken. Funkar bra under moppehjälmen också. Jag har ett annat headset hemma som jag köpte för nästan 800 kr. Det är ett sånt där vanligt bluetooth man har på ena örat. Samma som jag har på jobbet. Där funkar det bra, men inte hemma. Eller rättare sagt, det funkar inte när jag pratar med mamma, men med alla andra funkar det bra. Mamma hör bara hack. Sen funkar det inte under hjälmen heller. Jag kommer nog att sälja det på Tradera om jag fortsätter vara lika nöjd med detta.

När jag var hemma på lunchen hade jag fått ett litet paket i lådan.


Jag lånar ju så himla mycket serier från brorsan och svägerskan att jag har börjat köpa vissa säsonger som de får sen. Bara för att hjälpa till lite. Denna serien, Castle, är väldigt bra, och jag har redan börjat kolla på den. Rekommenderas!!

Igår morse tog jag ut 2 kg kyckling från frysen och la i Santa Marias marinad (oljefri), så att de skulle tina. När jag kom hem grillade jag dem i ugnen som jag brukade göra. Jag har helt glömt bort detta och stekt filéerna det senaste året. Mycket jobbigare, tar längre tid och så går det åt massa onödigt fett. Fattar inte hur jag kunde glömma bort det... Så enkelt och smidigt.

Ikväll blir det Yinyoga igen. NEEEEEJJJJJ! Fan också! Dubbekollade nu. Jag glömde helt bort att boka i måndags! Fan fan fan. Nu har jag satt upp mig som reserv. Platserna är slut på våtvästen också, vet inte om jag kan sätta upp mig som reserv på båda, de är ju samtidigt. Helvete! Simma skall jag i alla fall. Hur kan jag vara så dum????

Förhoppningsvis kan jag få hämta min moppe idag också. Känns om om den äter upp alla mina pengar. Nu skall vi se hur mycket jag har spenderat på moppeverksan i år: Maj 259 kr. Augusti 1.380 kr. Oktober 1.200 kr. November (hittills) 1.395 kr. Det blir en del... Denna räkningen går på ca 600 kr. Gratis är det inte. Sen tillkommer försäkringen på 360 kr/månad.

Ha en bra onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar