torsdag 19 november 2015

Go-känslan

Gomorron. Den goa känslan i kroppen från igår satt i när jag vaknade idag. Jag hade ju helt glömt bort att boka Yinyogan i måndags när onsdagens tider släpptes, men satte upp mig på reservlistan. Man får reda på om man blivit ordinarie senast 2 h innan passet börjar, alltså 17.15 i detta fallet. När jag satt där på jobbet igår eftermiddag och regnet vräkte ner så tänkte jag att det skulle ju vara skönt med en soffhängarkväll och några avsnitt av Castle....

Ungefär i samma sekund plingade det till i min mailbox. Min reservplats hade nu blivit en ordinarie plats... Bara att tänka om. Jag gick direkt hem från jobbet och packade min väska. Jag tänkte köra hela kittet; promenera dit, simma, yoga och så promenera hem. Denna gången tänkte jag vara lite smartare än förra gången och ta med mig min "dramaten" så jag slapp bära och få ont i ryggen. Den packades och jag gick hemifrån 17.30. Promenaden till gymmet/simhallen tar ganska exakt 26 minuter och det "duggregnade bara lite" (typiskt Göteborgskt uttryck...).

Jag simmade i 35 minuter, det blev 1 km. Upp å duscha. Behövde inte stressa :) Sen klädde jag om och gick till yogasalen. Den var inte upplåst men det fixade killen i receptionen. Jag tycker det är så himla gött att komma dit innan och ta fram mina mattor och lägga mig ner och bara slappna av. Fler än jag som ramlade in tidigt och slappnade av. Mysigt.

Passet var bra. Inte för att jag tycker att jag har blivit smidigare på alla dessa gånger, men jag har lärt mig (lite bättre) att känna att jag inte kommer att kunna hålla en position hela tiden, och ändra den lite så att den funkar för mig. Ingen idé att ligga där med muskler som skakar av ansträngning eller smärta och höra henne säga att man skall slappna av. Bättre då att hitta ett annat sätt att göra positionen som inte är lika ansträngande/smärtsamt.

Att promenera hem sen kändes inte särskilt lockande. Jag hade velat beama mig själv hem, men det går ju tyvärr inte. Bara att sätta igång och gå. Jag var hemma ganska exakt klockan 21. Det blev en lång kväll och det märktes på Maggie att jag varit borta för mycket. Ikväll är jag ju också borta (kören) men jag är hemma nästan 2 h innan det är dags att gå igen. I morgon är det fredag och då skall jag ingenstans efter jobbet :)

De ringde från moppeverkstan igår, min moppe är inte klar än. De hade beställt ett stöd, men det visade sig vara fel. Nytt är beställt, ett originalstöd, och räkningen denna gången kommer att bli 900 kr, inte 600 kr som de sa tidigare. Denna moppen ruinerar mig! Jag kommer alltså att ha betalat 2.400 kr i reparationer i November (peppar, peppar att detta är sista gången på ett tag nu som jag behöver lämna in den!).

Igår och idag dök det upp 2 bilder i mitt flöde på Facebook som jag tycker var lite roliga och väldigt aktuella för mig...



Haha :)

Ha en bra torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar