måndag 30 november 2015

En stjärnspäckad helg :)

Gomorron. I natt har det blåst "lite". Jag hade svårt att somna igår och blev sedan väckt flera gånger av blåsten. Några grannar hade inte säkrat allt på sin altan, så det damp ner lite saker hos mig. På tal om att somna; jag måste komma ihåg att gå och lägga mig tidigare... Igår kom jag inte i säng förrän 22.30, och då var jag rejält trött. Det är precis som om jag inte kan somna när jag är FÖR trött... Låg ända till 23.45 innan jag somnade, och så blev jag då väckt ett par gånger. Sista gången jag blev väckt var 3.30 när Maggie försökte göra inbrott i matskålen som skulle öppnas 5.00.

Julbordet/showen i fredags var bra. Tack och lov att jag hade med mig mina öronproppar, för ljudet var högt. Här kommer lite bilder.


Hela golvet i Scandinavium var fullt av bord. Detta är bara en bråkdel. Kan meddela att kön till maten var enorm. Det där med påfyllning kunde man glömma...


Nu börjar showen!







Artistbilderna blev inte bra, de rörde på sig för mycket. Synd att jag inte fick med alla.

Hem kom jag sent, fick stå på Mölndals Bro i 40 minuter i kylan och frysa.

I lördags pulade jag massor hemma; rensade och organiserade om i några av mina byråar och lådor och förrådet, satte upp adventsstjärnorna, löste korsord och kollade på TV. När jag satt upp stjärnorna såg jag att jag skulle behöva köpa nya, det är såna där i papp och jag tror att jag redan haft dem i 3 år. De var lite trasiga. Igår åkte jag till Rusta för att köpa nya, men jag hittade något bättre: ersättningsstjärnor för 10 kr/st. Lampfoten var det ju inget fel på. Köpte 4, så jag har 2 i reserv.

Så här blev det:




Känner nu när jag sitter här i arbetsrummet (nedersta bilden) att jag skall köpa glödlampor som är svagare. Lite av myskänslan när jag tänder mina stearinljus på morgonen är borta för stjärnan lyser för starkt.

Igår var jag också på Stadium Outlet med min nya vinterjacka. Direkt när jag började använda den så märkte jag att tryckknapparna på kapuschongen poppade upp i tid och otid. Speciellt när jag skulle ta av eller på jackan. Fan tänkte jag, hur kan de tillverka en jacka där kapuschongens egenvikt får knapparna att gå upp hela tiden. I fredags studerade jag dock jackan närmare och såg orsaken; knapparnas över- och underdelar var inte linjerade i mitten och på vänster sida.


Inte så konstigt att minsta spänning fick dem att poppa upp. Som tur var så hade de både min färg och min storlek, och det var inga som helst problem att få byta jackan.

När jag var på Rusta handlade jag också ett par supergoa nya tofflor till mig:


Så goa! Bara 69 kr.

Igår kväll var det läskigt här. Först en blixt som lyste upp hela vardagsrummet och sen, efter bara någon sekund, kom en åskknapp utan dess like. Både Maggie och jag lyfte från soffan/golvet. Jag är med i en grupp på Facebook för oss i området, och där blev det genast aktivitet. De som bor i en liten bit bort i området hade haft blixtnedslag. Ett par familjer fick sprak ut ur köksfläkten och elkontakterna. Fy vad läskigt. Vad jag vet har inget brunnit i alla fall. Jag har aldrig hört en sån åsksmäll i mitt liv. Too close for comfort!

Hoppas det inte regnar för mycket idag, för jag skall göra lite ärenden efter jobbet. Inte kul att bli blöt. Så länge inte snön kommer funkar det dock. Såg nu på Facebook på morgonen att det varit massa snö på Orust, och även här i stan. VILL INTE HA SNÖ!

Ha en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar