fredag 15 januari 2016

Fredag!

Gomorron. En av de bästa sakerna med att vara tillbaka på jobbet är att man uppskattar helgerna så mycket mer! Härlig känsla att vakna och inse att det är fredag :)

Idag är jag lite avis på 4 personer i min närhet... två kollegor som flyger till Tokyo och en kollega + en f.d. kollega som flyger till Florida. Under tiden de är borta passar två en i varje sällskap på att fylla 50. Jag ångrar inte att jag la pengarna på ett stort kalas istället för att resa bort! Hur kul hade det varit att sitta där "långtbortistan" och fira alldeles ensam... Att fira jul och nyår ensam har jag absolut inget emot, men en sån stor födelsedag hade bara känt patetiskt att fira ensam. Men mina kollegor har ju sällskap av sina respektive, så de får det säkert helt underbart!

Igår var det terminsstart för kören. Skrämmande nog är det väldigt få veckor kvar till första helgen i mars, då vi skall ha 3 föreställningar. Jag fattar inte hur vi skall hinna det! Vi kan ju inte en enda låt utantill än... På söndag skall vi sjunga 10-16 och då skall väl lite mer fastna. Nästa fredag är det Kulturnatta och det var väl egentligen meningen att vi skulle uppträda någonstans. Vi var många som drog en lättnadens suck när vi igår fick reda på att de inte hade hittat något ställe för oss att uppträda på. Vi är INTE redo för det.

Egentligen skulle jag åkt till syrran imorgon för att inspektera deras nya hus. Men så kände jag att det blir för mycket både för mig och Maggie om jag är borta på lördag också. Och nu känner jag dessutom att jag får ägna lördagen åt att träna lite texter. Och melodier. Jag brukar inte ha svårt för melodierna, men det är några som jag har lite problem med.

Allt annat går bra. Maten funkar nästan till 100 % och jag känner mig nöjd. Jag skulle förresten vilja ha lite idéer. Jag tog fram 2,5 kg mager nötfärs ur frysen igår, den står nu i kylen. Jag skall laga lite olika saker med den ikväll eller imorgon. Nu när jag kör Dukan igen så behöver jag rätter som är helt utan grönsaker att äta varannan dag. Vad kan man göra med färs mer än biffar? Biffarna kryddar jag med sambal och vitlök, de brukar bli heta och goda. Något mer?

I onsdags efter lunch och hela igår torsdag (inte klar än, får fortsätta idag) sysslade jag med statistik på jobbet. Det hör inte alls till mina vanliga arbetsuppgifter, utan bara något jag gör en gång i månaden på senare tid. Men jag satt väldigt dumt. Jag behövde ömsom skriva på ett papper, ömsom kolla på skärmen. Pappret la jag till vänster om mig och så vred jag på kroppen, istället för att snurra på stolen. Hela dagen. Igår när jag kom hem hade jag så ont i "ischiasen" att jag knappt kunde böja mig ner och ta på mig kängorna när jag skulle till kören. Jag ligger väldigt bra i min säng, så jag hade inte ont i natt, men smärtan satt kvar nu på morgonen. Sån tur att jag inte hade tänkt åka och simma p.g.a. kylan, för detta hade stoppat mig också. Det går inte att köra moppe när det är så här kallt (-14°C här just nu), det klarar i alla fall inte jag. Så ingen simning idag av flera orsaker.

Nu skall jag ta och packa ner frukostgröten så att jag kan äta med kollegorna på fredagsfrukosten. Ha en skön fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar