måndag 29 februari 2016

Kort jobbvecka

Gomorron. Ovanligt pigg poppar jag upp ur sängen. Känner att detta blir en bra vecka. Det skall bli så kul med konserterna till helgen, men jag har fortfarande mycket att träna på tills dess... Min jobbvecka blir kort då jag tagit semester på fredag. Då skall jag hinna med mycket.

Jag skrev ju i förra veckan att jag ville köpa en ny dammsugare, och uppdraget att hitta en gav jag till min mamma. Hon är superbra på att leta fram bra saker och jämföra. Hon tipsade mig om en Siemens på Rusta, så den fick det bli. Jag tog med mig moppen tillbaka till jobbet efter lunch i fredags, och åkte först till Delikatesshörnan. Där köpte jag 1 kg räkor till bra pris. Vidare till Rusta. Jag var lite tveksam till om jag skulle få med mig lådan hem, men den var så liten att det inte var några problem med det.


Allt går om man bara vill. Lite skakigt var det, men det är ju inte så långt. Bredvid Rusta ligger en affär som heter S.O.P, Skade och Partiförsäljning AB. Där finns massa olika saker som är kraftigt nedsatta. Jag brukar titta in när jag har vägarna förbi, men har aldrig handlat något tidigare. I fredags köpte jag en lykta från Majas lyktor, som stödjer Barncancerfonden.


I denna satte jag ett blockljus, och det skulle jag inte ha gjort... :) Det var inte mycket luft runtomkring, så de smälte väldigt snabbt ner och gick inte att bränna mer. Sen var det ett litet h-e att få ut ljuset. Som tur var försökte jag få ut det när det fortfarande var varmt, så då gick det ganska bra, fast det var slitigt. Nu får det bli stora värmeljus i denna lyktan istället. Men fin är den!

Räkorna var goda, jag åt lite i fredags och lite i lördags, resten ligger i frysen.


I lördags invigde jag min nya dammsugare genom att gå över hela lägenheten. Den var så lätt att jag inte märkte när jag drog den över trösklarna. En sak var inte så bra dock: energimärkningen. Inte någonstans i affären, i Rustas blad eller på lådan stod det att det var den sämsta energimärkningen en produkt kan ha: G. Det tycker jag var lite dåligt minst sagt. Men man använder ju inte en dammsugare så länge, så det får gå ändå. Det hade varit värre om det varit något som skall stå på hela tiden, som t.ex. ett kylskåp.



På Rusta köpte jag också 6 st små solcellslampor för 5 kr st.


Jag har tänkt ha dem på min lilla "uppgång" på framsidan. Funkar de är det bra, funkar de inte så ruinerades jag inte. Mamma ville också ha, så jag åkte tillbaka till Rusta i lördags och handlade 6 st åt henne med. Då blev jag sur på mig själv för att jag är så blind. I hela affären fanns skyltar "Du glömmer väl inte använda din julcheck?". Tror ni jag såg dem i fredags? Jag har haft en rabattkupong i min plånbok sedan i slutet av november, som jag glömde att använda. Jag hade fått 100 kr rabatt på min dammsugare om jag kommit ihåg den. Gaah! De var inte intresserade av att ge mig rabatten i efterskott.

Igår söndag var kompisen H och jag på Maxi och hämtade ett stort paket vi beställt från zoooplus i Tyskland, med kattmat bland annat. Jag passade på att handla lite annat tungt på Maxi, nu när jag ändå hade skjuts ända hem till dörren. Tack för hjälpen! Sen tog jag en promenad i området, en timme var jag ute, och det var så skönt. Det gick så där, höften är inte snäll, men jag gick bara på plan mark, så det gick ganska bra.

Idag känns det som sagt som om min energi är tillbaka. Tur det, för denna veckan har jag mycket att göra. På fredag, när jag är ledig, skall jag hinna med provtagning på min nya vårdcentral, Marita kommer hit och klipper mig och jag skall fixa hennes dator, jag skall bjuda henne på lunch, sen är det ett läkarbesök på Sahlgrenska och så iväg till lokalen och börja göra i ordning för genrepet som börjar klockan 18. Jag hade tänkt vara där klockan 15 tillsammans med några andra som kan komma från jobbet. Det blir en lång dag.

Om ni, som vi i vår familj, gillar Galenskaparna, kan jag tipsa om att deras revy Spargrisarna kan rädda världen, går att se med 200 kr rabatt varje torsdag i april. Det är sista månaden den spelas. Igår bokade jag biljetter åt mig, syrran och Marita. Det skall bli kul! För att köpa biljetter med rabatten, klicka här.



Idag är det skottdagen. Undrar hur många det är som firar sin riktiga födelsedag idag?

Ha en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar