onsdag 24 februari 2016

Störiga grannar och kundrelationer

Gomorron. Jag blir tokig på mina grannar. Japp, de som jag skulle vilja byta lägenhet med. De spelar så förbannat hög musik. Igår blev jag väckt, precis när jag somnat, vid 22.30. Jag har en app i telefonen där man kan mäta buller och den mätte över 40 dB(A) med en topp på över 85 dB(A). Jämförelse: 20 dB(A) = tyst sovrum, 40 dB(A) = bibliotek, 60 dB(A) = normalt samtal, 80 dB(A) = normal trafik, 100 dB(A) = motorsåg och 120 dB(A) = smärtgräns. I mitt sovrum. Som borde varit tyst vid den tiden. Jag messade de som bor ovanpå grannarna och sa att de kan gå vidare med att kontakta Mölndalsbostäder om att vi blir störda. Jag bad dem ju först avvakta tills jag vet om de vill byta eller ej, men nu skiter jag i det. Jag vill ju sova på nätterna, inte ligga med deras dunka-dunka i öronen. Jag hör ju inte ens vilka låtar de spelar, bara basen och några instrument som slår igen. Fattar inte hur de är funtade när de håller på så där.

Igår bjöd jag Marita på lunch, hemma hos mig. Det var väldigt länge sedan jag träffade henne, och hon har nyss varit ute och rest. Jag bjöd på delikata nötfärsbiffar med sallad och vitlökskvarg (till mig, hon gillar den inte). Att något så enkelt kan vara så gott. Mmm. Vi hann i alla fall ses en timme, eftersom hon både hämtade mig och lämnade mig på jobbet.

Igår ringde jag till Synoptik för att beställa mitt andra par terminalglasögon. Eftersom de skall vara identiska med de som jag redan har på jobbet, så bestämde vi att jag skulle "testköra" dem både hemma och på jobbet innan jag beställde par 2. Synd om de inte funkar och så står jag där med 2 par. När jag ringde in igår så sa de att de behövde en handpenning. Hm sa jag, jag hinner inte komma in denna veckan. Det får bli nästa då. Äsch sa hon, du kan betala allt när du hämtar dem. Det kallar jag bra behandling av en kund!

Annat var det med mitt besök på/samtal med KappAhl i förrgår. Jag köpte ju min orangea topp där i lördags. I söndags upptäckte jag att kupongen jag hade på 25 % inte hade blivit dragen. Så i måndags gick jag till KappAhl här hemma på vårt köpcenter och bad dem rätta till misstaget. De var inte ett dugg intresserade av att fixa något som KappAhl Frölunda Torg gjort fel. De sa att jag skulle ringa dem istället. Så jag ringde till Frölunda Torg. Tjejen jag pratade med tog fram mitt kvitto, och det visade sig att det var hon som expedierat mig. Jag sa att jag lagt kupongen ovanpå toppen när jag kom till kassan. Hon sa "jag gör ALDRIG sådana misstag, den kan inte ha legat där". Öh. Vad hände med "kunden har alltid rätt"? Jag blev sur. Jag VET att jag la kupongen där. Till slut sa hon att jag kunde komma in och få en ny 25 % kupong. Jag sa att jag inte var intresserad av det, jag ville ha 25 % rabatt på det jag redan köpt = få tillbaka 75 kr. Jag har absolut ingenting jag behöver nu, så då skulle jag ju behöva köpa något helt i onödan bara för att "få tillbaka pengar". Vi tjafsade fram och tillbaka och tillslut blev jag förbannad och la på. Vilken idiot. Där kan vi snacka om dåligt kundbemötande!

Jag är ju med i marknadsföringsgruppen för våra konserter. Vi måste nå ut till fler. Vi har massa biljetter kvar. Vi får se vad vi kan göra. Inte alls roligt att sjunga för massa tomma stolar. Nej så illa är det inte, men vi har en del biljetter kvar att sälja.

Annars händer inte så mycket. Jag har ingen energi till något. Känns som jag bara jobbar och slöar framför TV:n. Att jag inte orkar något mer. Jag måste träna mer låttexter, jag har inte gjort det på över en vecka. Jag har massa andra måsten och borden men ingenting händer. Och mitt försök att köra Dukan igen går så där. Står still som vanligt. Mycket känns blä. Fast andra saker går väldigt bra. Men just dieten och alla mina måsten är blä. Vill att våren skall komma så att jag får energi av ljus och värme. Tycker inte jag gör något annat än fryser. Det första jag gör när jag kommer till jobbet är att sätta på mitt värmeelement på 24°C. Och ta på mig en scarf 3 varv runt halsen så att jag inte blir kall i de musklerna. Sen tar jag ofta på mig en fleeceponcho också. Folk backar ut ur mitt rum för de säger att det är för varmt...


Här är en till som inte heller får så mycket gjort...

Idag är det i alla fall 70 dagar kvar till London. Då borde det i alla fall vara full vår!

Ha en bra onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar