måndag 21 mars 2016

Rocka sockorna

Gomorron. Idag firar vi att det är OK att vara annorlunda. Rock your socks har tydligen funnits i USA i 10 år, men det var en liten tjej som gjorde det känt här. Vilket härligt initiativ! Att får nästan hela Sverige att lyssna. Det kan bli något stort av henne :)


Jag har inte så färgglada strumpor, men de är ju olika i alla fall. Jag känner mig "olika" de flesta andra, fast givetvis på ett annat sätt. Jag följer inte "normen". Barn, man och villa-normen. Men jag vill inte ha det. Jag har aldrig velat ha det. Och det beror inte på att jag skulle vara lesbisk, som jag blev "beskylld" för i en kommentar (som jag aldrig publicerade). Det användes som ett skällsord, och det har jag väldigt svårt att förstå varför. Vad är det för fel med att vara lesbisk? Men nej, det är jag inte. Jag är inte heller massa andra saker som denna människa beskyllde mig för att vara. Hela kommentaren var så idiotisk och dum att jag bara slängde den. Någon människa som uppenbarligen mår dåligt själv och då lägger massa energi på att skriva till mig om alla mina fel. Sluta läs då!! Irriteras du så mycket på mig så föreslår jag att du gör något annat av din tid.

I fredags var jag iväg till biblioteket direkt efter jobbet, jag hade reserverat 2 talböcker som jag skulle hämta. Jag håller just nu på att lyssna på Ramona Franssons böcker. Jag var lite smart och tog med mig datorn till bibblan. Böckerna var mp3-CD så det var bara att tanka ner dem i datorn och sen lämna tillbaka dem med en gång. Då slapp jag åka en gång till.

På lördagen hände inte mycket. Tvätt, städ, pyssel hemma, matlagning, handling, korsord och TV. De två sistnämnda samtidigt. Jag hade inte alls någon lust att träffa folk i helgen, det är precis som om jag fortfarande lider av förr-förra helgen då jag umgicks med folk 24/7 från torsdag kväll till söndag kväll när vi hade våra konserter. Jag klarar inte av för mycket folk, jag blir tokig då. Men nu hägrar påskhelgen och jag skall bara träffa folk några av dagarna. På Skärtorsdag kommer mamma och hälsar på. Hon har ny mobil och behöver massa hjälp. Sen är jag själv fredag och lördag och sen på Påskdagen så följer jag med Marita till brorsan i Borås. Sen är jag själv på måndagen också. Rena lyxen för en eremit :)


En till som lördags-latar sig.

Igår var jag iväg på YinYoga och sen simmade jag efter det. Jag är inte nöjd med den (dyra) vattentäta mp3-spelaren jag köpte för någon månad sedan. Volymen är alldeles för låg. Jag har testlyssnat på samma bok i min mobil med den app jag använder där (Smart Audiobook Player) och jämfört ljudnivån i den vattentäta. Det var nog hälften av volymen. Inte lätt att höra något i en simhall full med skrikande barn. Jag har till och med problem att höra när jag simmar på fredagsmornarna, då det definitivt inte är någon hög volym runt omkring mig. Vet inte hur jag skall lösa det. Jag får se om jag kan hitta något program på nätet som ökar volymen.

Tidigare i veckan kom en film jag hade beställt, en barnfilm bara till mig. Den var på rea, så jag betalade bara ca 75 kr för denna blu-ray.


Jag såg den igår eftermiddag. Den var ju så söt! Jag gillade lilla "Sadness" mest (den blåa).

Jag skrev också ett meddelande till vårdcentralen angående mina magsmärtor igår. Jag har googlat lite på både gallstensanfall, tarmvred och divertikulit (infekterade tarmfickor). Inga av symptomen stämmer. Vi får se vad de säger på VC. Jag vill aldrig mer ha så jävla ont som jag hade i onsdags. Men vet ni vad det konstiga är? Inte någon gång under "anfallet" tänkte jag på att ta något smärtstillande. Sån är jag. Jag kan gå med sprängande huvudvärk i 3 dagar och helt glömma bort att ta något för det tills mamma påminner mig om att det kanske skulle vara en bra idé att ta en huvudvärkstablett.... Nu vet jag inte om Alvedon hade hjälpt mot detta, men det kanske det hade. Idiotiskt att inte prova.

Kort vecka nu alltså, skönt. Vårdagjämningen var igår. Jag hade ingen aning om det när jag i fredags köpte mig 3 x 7 tulpaner på Plantagen. De är så otroligt vackra att titta på!



Ha en bra måndag. Kallt ute idag, -3°C. JAG VILL HA VÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar