tisdag 8 mars 2016

Tomt

Gomorron. Det är lite tomt här... konserterna har upptagit en sån stor del av mitt liv de senaste månaderna. Nu behöver jag ju inte ägna varje ledig stund till att öva. Eller ha dåligt samvete för att jag inte gör det. Det blir som ett litet antiklimax. And now då? som man brukar säga.

Just nu sitter jag och lyssnar på en ljudupptagning från konserten. Så kul att lyssna "från andra sidan". Man hör ju inte allt när man står där framme, även om medhörningen var mycket bra. Så kul att ha denna inspelning. En av tjejerna hade tydligen en annan inspelning i så bra kvalitet att den duger att bränna på en CD. En sån vill jag ha! En annan tjej filmade hela konserten (fast där var ljudet inte bra). Den filen vill jag också ha.

Igår när jag satt mig ner för att kolla på TV, för första gången på många dagar, så var detta min vy från 21 ungefär, till jag gick och la mig:


Hon är så söt när hon sitter där alldeles blickstilla och råstirrar på mig. Jag får verkligen hålla mig i skinnet från att gå upp och ge henne mat. Men ger jag henne mat för tidigt så väcker hon mig långt före klockan ringer nästa morgon. Inte kul.

I morgon har jag inte bokat Yinyoga, utan våtväst! Det var ju så himla länge sedan jag gick på det passet. Men som kollegan sa; jag kan ju köra våtväst på onsdagar och Yinyoga på söndagar, nu när de har Yinyogan 2 ggr/vecka. Himla smart idé :)

Ikväll vet jag precis vad jag skall göra... grilla 2 kg kycklingfilé som jag tog ut ur frysen igår kväll. Och röja hela lägenheten inför städerskans besök i morgon. Hon har varit bortrest så det är 4 veckor sedan sist. Jag har givetvis städat själv flera ggr under denna tiden, men det blir inte samma sak som att röja bort precis allting som jag gör när hon skall komma.

Ha en bra tisdag. Själv hoppas jag på lite vår snart. Inte en dag för tidigt. Igår var det alldeles vitt när jag vaknade. Idag är det mer eller mindre barmark igen. Tack så mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar