fredag 1 april 2016

April, april

Gomorron. Tiden går och jag har inte skrivit på flera dagar. Inget speciellt händer, så jag har inget att säga... Allt går sin gilla gång som man brukar säga. En sak är bra: det känns verkligen inte som fredag idag, men det är det ju! Jag gillar 4-dagars-veckor, kan vi få fler såna, pretty please?

Dagen till ära:


I morgon är det 28 år sedan lillebror och svägerskan gifte sig. Det var ju ett tag sedan... De är i Rom just nu, och skall fira sin bröllopsdag för en gångs skull. Grattis!!

I morgon är också den efterlängtade dagen då jag kan byta mobil. Har de inte den inne så får jag åka till stan. För jag SKALL ha en i morgon! Skönt att slippa gå omkring med 2 nödladdare i väskan, då räcker det med en. Och skönt att hela tiden slippa hålla koll på batteristatusen och ladda så fort jag kommer i närheten av ett eluttag.

Jag hittade 2 roliga bilder i mitt facebookflöde i morse:



Det kanske vore något att satsa på, att bli längre istället? Jag har alltid lidit av att vara kort (jag är bara 1.53), kan jag få 15 cm till, tack å bock?

Det är mycket på jobbet nu eftersom det är mässa i Stockholm nästa vecka (Nordbygg). Många saker som skall fixas innan dess, mycket dokumentation som skall produceras och skrivas ut. Men jag gillar att ha mycket att göra :) Fast inte så där mycket så att jag blir stirrig, jag är väldigt "känslig" för att många drar i mig samtidigt.

Jag tog ett kort på Maggie igår, och det blev nästan som en målning i kvaliteten, tycker jag. Det var dåligt ljus i rummet.


Nä, här sitter jag och drömmer... dags att sticka iväg och simma. Ha en bra fredag! Förresten, denna lilla blogg kommer när som helst att passera 350.000 besökare. Att det har tagit 7,5 år är väl en annan sak... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar