lördag 7 maj 2016

Bestulen

God förmiddag. Hade egentligen tänkt skriva ett lååångt inlägg med massa bilder från mitt besök på Warner Bros och The making of Harry Potter. Men nu har jag inte lust med någonting. Och inte tid heller. Jag blev, igår kväll/natt, bestulen på min mobiltelefon. Jag hade varit på en pub (och druckit bara Pepsi Max) och när jag skulle gå därifrån gick jag vilse. Frågade ett gäng om vägen, stod och snackade med dem en stund, och sen när jag gått en bit märkte jag att min mobil var borta. Den hade legat i byxfickan.

Så hela morgonen har gått åt till polisanmälan, chatt med Telenor, spärr av mobilen och anmälan av förlusten via Telenors försäkring Trygg 48 (som jag hade tänkt säga upp, 2 månader ingick när jag köpte ny, som tur var hann jag inte säga upp den). Ny telefon kommer att kosta mig självrisken på 750 kr, samt 400 kr för ett nytt skydd.

I alla fall så hinner jag inte skriva inlägget nu, eftersom jag skall åka in till stan och luncha med kusin Jane. Känner mig helt naken utan telefon. Och inga bilder blir det på resten av resan. Inga talböcker att lyssna på. Fy fan vad jag är deppig. Har bara lust att ligga kvar i sängen hela dagen. Blä blä blä. Får se om jag skriver inlägget om gårdagen ikväll. Några mer bilder blir det ju inte, men jag tog en massa igår. Som tur var laddas de automatiskt upp till dropbox.

Återkommer alltså. Ville bara ge ifrån mig ett livstecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar