torsdag 5 maj 2016

En kortis

Gomorron. Nu är jag i London!! Härligt! Solen skiner och det verkar bli en underbar dag vädermässigt. Enligt SMHI 17°C och massa sol. Jag klagar inte :)

Resan gick bra. Jag fick en fönsterplats. Det var länge sedan jag satt på en fönsterplats, när jag väljer själv har jag valt en plats i gången. Men nu skulle jag ju inte så långt så jag orkade inte byta. Jag tog några kort på resan.





Vi landade på Gatwick 20 minuter före utsatt tid, så vi måste haft bra med medvind. Sen tog jag tåget till Clapham Junction och sen taxi till stället jag bor på. Allt gick smärtfritt.

Jag vet inte om det är jag som är kass på att ta till mig information eller om det var luddigt formulerat, men boendet är inte alls så som jag hade tänkt mig. Jag trodde att jag hyrde en liten lägenhet, men jag hyr bara ett litet rum som är ungefär 1,5 gånger så stort som sängen som finns där. Vardagsrum, kök, toa och dusch är gemensamma. Jättefräscht och fint, så jag klagar inte. Blev bara lite fundersam på min förmåga att läsa... När jag packade om till stora väskan igår så slängde jag ner min tunna "morronrock" som jag köpte inför Thailandsresan i julas. Den är jag glad att jag har med mig nu! Tog en dusch för en stund sedan och nu slapp jag ta på mig kläderna inne i det immiga badrummet. Morronrocken på och jag kunde gå till mitt rum utan att skämma ut mig. Det är 3 rum på andra våningen så det är inte så stort. Jag skall fotografera sen ikväll.

Jag fick mig ett gott skratt när jag under resan igår kom på vad jag hade glömt. En av orsakerna till att jag hyrde en lägenhet (som jag då trodde) var för att jag skulle få göra min egen frukost. Visserligen står det att Bruce och Julio bjuder på frukost varje morgon, men jag hade tänkt göra min egen. Har jag med mig min gröt? Nä. Men när jag blev välkomnad av Bruce igår så sa han att han gör gröt till frukost om jag vill. Så nu skall vi se hur engelsk gröt smakar. Jag är inte 100 på vad klockan är, jag TROR att den är 7.35. Datorn ställde om sig direkt, men telefonen krånglar.

Man brukar ju få ett SMS när man landat med taxorna i landet man kommit till. Det har jag inte fått. Och den ville inte ställa om tiden automatiskt. Och det spelar ingen roll vilket nätverk jag ansluter till (välja själv eller automatiskt) jag har ändå bara nätverket Telenor SE. Jag skall beställa 1 gb surf under 7 dagar för 149 kr, men jag vet inte om det funkar när nu nätverket krånglar. Typiskt.

Nu skall jag organisera lite här i mitt lilla rum. Man kan lyfta på sängen och så får resväskan plats där under. Det finns några galgar där jag hängt upp mina tunikor och så finns det 2 byrålådor där alla andra kläder får plats.

Gillar inte riktigt att det inte finns lås på dörren!!

Ikväll skall jag på musikalen Mamma Mia. Måste kolla var det är. Jag skall vara där en stund innan och hämta ut biljetten. Ha en bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar