onsdag 4 maj 2016

Packa i och packa ur...

Gomorron. Resfeber? Ja visst, men inte tillnärmelsevis så mycket som jag hade förr i tiden. Hade detta varit för 6 år sen (när jag flög till Tyskland för att göra min operation) hade jag varit alldeles skakig. Jag minns att min lillasyster då fick sova över hos mig kvällen innan planet gick, för jag var så nervös. Sen slutade jag inte skaka förrän jag landade i Frankfurt. I natt har jag sovit som en stock :) Jag vet att jag kommer att bli lite nervös när jag väl kommer till Landvetter i eftermiddag, men det går över. Och så tar jag Atarax, ett antihistamin som verkar lugnande.

Igår packade jag allt i min stora resväska. Det blev plats kvar, så jag tog fram min lilla resväska. Allt fick precis plats. Men så kom jag på att min necessär inte var nerpackad. Öppnade och packade ner den. Kunde precis stänga. Men så kan jag ju inte ha det. Tänk om jag vill handla något i London? Så nu på morgonen skall jag packa om allt IGEN. Måste ju kunna shoppa lite om jag vill. Nu är jag ingen shoppare, men ont om plats i resväskan skall ju inte stoppa mig om jag nu hittar något.


Egentligen skulle altangubben komma igår på lunchen och hämta nyckeln och börja så smått med att tvätta altanerna, och sen fortsätta idag. Eftersom Maggie skall stanna en vecka till på Ellös så ringde jag honom i måndags och sa att det är OK om han kommer på måndag istället. Han var lite stressad över tidsplaneringen när han var här sist, så han blev bara glad över att få skjuta på det. I förra veckan så avbokade jag städerskan till idag, för det är ju inte så smart att ha henne här städandes och så springer det omkring en gubbe och drar vattenslangar genom hela lägenheten. Nu när jag flyttat på honom så messade jag städerskan och frågade om hon inte kunde komma idag ändå, och det kunde hon. Så samtidigt som jag packade igår så röjde jag. Så skönt att komma hem till en ren lägenhet!

Idag slutar vi klockan 13 och det är ju väldigt bra, eftersom jag måste ta bussen härifrån klockan 15.05. Planet lyfter 18.05. Sen landar jag i London strax efter 19 Londontid och så skall jag försöka hitta lägenheten jag skall bo i. Jag har fått vägbeskrivningar med tåg, buss och gå, men jag tror att jag tar tåget och sedan en taxi. Framförallt om jag nu tar den stora resväskan. Jag har ju kabinväskan att släpa på också (den är också på hjul). I don't travel light som man brukar säga...

När jag tittar på tidsplaneringen i helgen så har jag några fasta tider att passa. I morgon kväll, torsdag, skall jag gå på musikalen Mamma Mia. Och sen på fredag klockan 10.30 skall jag vara någonstans i London för att hoppa på en buss till Warner Bros studios och se var de spelade in Harry Potter. Den utflykten tar 6 h tror jag.

Kollade just i Airbnb appen om min resa. Jag har redan fått password till deras WiFi. Resan är räddad! :)

Har jag tid och inget annat för mig så kanske jag skriver en rad från Landvetter, annars skriver jag ikväll när jag landat eller i morgon bitti. Ha en bra onsdag!

2 kommentarer: