onsdag 25 maj 2016

Onsdag

Gomorron. Onsdag. Lille-lördag. Lönedag. Kalla det vad man vill, men halva veckan har snart gått. Härligt! Trivs ju jättebra på mitt jobb, speciellt som nu när jag har mycket att göra, men det är ju extra speciellt med helger :)

På tal om lön, kollade just och jag har fått in lönen på min nya bank, så det verkar funka :) Nu är jag snart klar med flyttningen av alla efakturor, det är bara Agria som krånglar. Med alla andra företag kan jag gå in på den nya banken och söka fram företagsnamnet och sedan välja att ansluta mig till efaktura. Men inte Agria. Där står det att man måste göra det samtidigt som man betalar en faktura. Men min nästa faktura (betalar årsvis) kommer inte förrän i oktober. Inte katten håller jag mitt gamla bankkonto öppet tills dess (kostar 27 kr/månad med det kontot) så jag får säga upp efakturan där och helt enkelt vänta på en pappersfaktura. Ger mig katten på att de då lägger på massa pengar i fakturaavgift. Då kan jag anmäla efaktura. Jag har mailat med dem och de ser inte alls något krångligt i detta, trots att jag skrev att de är de enda som "uppför" sig på detta viset. Inte är det lätt att byta bank...

Häromdagen såg jag något konstigt på altanen. Det gäller 1/3 av altanen, från väggen till staketet (alltså inga hela plankor). Kolla här:



Alldeles fläckigt. Det är inte kladdigt. Oljan verkar ha krupit upp ur plankorna. Det måste vara så att han bytte oljeburk just där, eftersom det bara är 1/3 av bredden. I alla fall går det bort om jag borstar hårt, men det ser mysko ut.

Annars har det inte hänt så mycket. Åkte till Newbody igår efter jobbet och bytte ett paket med strumpor. Jag köpte ju en låda strumpor i höstas, när de hade fabriksutförsäljning. De satt jättebra. Sen köpte jag en annan låda förra månaden, de sitter inte alls bra. Trots att det skall vara samma storlek. Jag mailade dem och frågade om de hade olika passform på de olika modellerna, och det skulle de inte ha. De sa att jag kunde komma förbi och byta mot en annan modell, så det gjorde jag. Sen åkte jag vidare till Frölunda Torg. Köpte en födelsedagspresent till syrrans kompis E, som har fest på lördag. Sen köpte jag en svart tunika på Cassels. Jag gillar inte svart, då det är en viss Madame här som fäller en del. Men vi skall ha svart och vitt på oss på AW:n i morgon, så då passar den bra med mina vita capribyxor. Hoppas nu bara man kan ha capribyxor, för annars sitter jag i klistret.

På tal om Madame. Så här ser hon ut när hon sitter i köket och tigger godis. Jag kan stå emot henne, men det kan inte mormor. Här får man inte godis bara för att man tigger!


Men söt är hon :)

Nu har jag laddat mobilen med de låtar vi skall sjunga i morgon. En av tjejerna spelade in vår föreställning och vi har kunnat köpa varsin inspelning. Jag rippade den till mp3 och la dem i rätt ordning. De 2 nya låtarna har jag spelat in själv, så de är med i rätt ordning också. Skall spela igenom låtarna några gånger idag så att jag kommer ihåg hur de går (samt lär mig de nya helt).

Ha en bra onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar