fredag 17 juni 2016

Äntligen fredag!

Gomorron. Min kära sambo, Madame M, har de senaste veckorna fått för sig att om man väcker matte mellan 3.50 och 4.10 ungefär, så kanske matskålen öppnas lite tidigare (den öppnar vid 5). Nä, den går jag inte på. Visserligen är det lite mysigt när hon kommer upp i sängen och buffar på mig, men hade hon inte kunnat vara som en normal katt och lägga sig ner och kela? Det har hänt kanske 2 ggr, så det hade varit verkligen mysigt. Hon är knäpp!

Veckan som gått har varit väldigt intensiv på jobbet. Jag har haft mycket att göra och haft mycket i huvudet, så jag har varit slut i rutan när jag kommit hem. Det skall bli så skönt med helg! Jag står fortfarande i valet och kvalet angående Ellös nästa helg. Ingen av mina syskon skall dit, hade de åkt hade det varit en annan sak. Sen känner jag att just nu vet jag inte om jag klarar 3 dygn med massa folk. Jag är ju lite knäpp där. Jag är en eremit i grund och botten, och detta med att umgås med folk 24/7 är svårt för mig. Speciellt när jag är trött som nu. Jag pratade med mormor igår och sa att jag inte hade bestämt mig än. Och att OM jag bestämde mig för att inte komma, så skulle hon inte ta det personligt :) Det sa hon att hon inte gjorde. Hon är ju bara bäst!

När vi pratade så visade det sig att mormors, Maritas och mosters planerade roadtrip till Småland, som jag hade trott skulle ske ungefär samtidigt som jag är där uppe på semester, i själva verket skall ske senare. Närmare bestämt samma vecka som jag är på Kreta! Panik. Var skall Maggie vara då? Måste börja kolla på om det finns någon annan som vill ta hand om henne en vecka, eller också försöka få in henne på ett sånt där pensionat. Det vill jag helst inte, hon skulle nog inte gilla det... Hoppas att det går att lösa på något annat sätt.

Igår köpte jag en sån där vacuumburk för t.ex. marinering. Jag marinerar ju kyckling var och varannan vecka, det är ju det jag äter mest.


Det skall bli spännande att se hur det funkar i denna. De sägs att 2 h med vacuum motsvarar 24 h vanlig marinering. Jag brukar ju låta kycklingfiléerna tina i marinaden, men det behövs inte nu. De skall tinas först och sen ner i denna med marinad. Så fattar jag det i alla fall. Någon som vet om man skall göra på något annat sätt?

Förra gången jag skrev så berättade jag ju om spa:t jag skall boka. Nu är det bokat, onsdagen den 29 juni klockan 14. Vad mina trevliga kollegor upplyste mig om EFTER jag bokat var att poolen nog inte är något för mig. Eller, det sa de inte, men det konstaterade jag helt själv...


Vaddå insyn från gatan?? Poolen är 20 VÅNINGAR upp i luften. Där finns knappast någon trafik...



Jag är EXTREMT höjdrädd. Jag får svindel av att stå på en pall. Jag går knappt ut på en balkong på andra våningen. Jag kan GARANTERA att jag INTE kommer att simma i den poolen. Som tur är har de tydligen 2 till...

Idag för 110 år sedan föddes min morfar. Han dog 2001, så det är ett tag sedan jag såg honom sist. 2001 dog också min farmor (en månad efter morfar). Farfar dog 1997 och mormor 1976. Men jag har ju skaffat mig en ny mormor :) En mycket bättre mormor! Världens bästa mormor!! :)

Idag är det också 12 år sedan Nellie och Cornelia flyttade hem till mig. Nellie fick jag ha i 5 år och Corny i 9 år. De är saknade.


Detta är ingen bra bild på dem, det finns så många som är så mycket bättre, men den är tagen vår första dag tillsammans. Filten de ligger på har jag fortfarande som skydd i soffan, på schäslongsdelen där jag ligger/sitter. Den är lite blekare nu...

Nu kommer en helg utan planer, precis vad jag behöver. Fast i morgon skall jag faktiskt iväg och träffa en kvinna som jag "känt" på Facebook i flera år. Jag slängde ut en fråga igår om det är någon som har en gammal laptop liggande som de vill sälja billigt. Jag hade bara några krav: den skall gå att surfa trådlöst med (alltså ha trådlöst nätverkskort), den skall ha USB-utgång, den skall ha 13" skärm eller större och den skall vara billig. T svarade att hon hade en, hon visste inte om den uppfyllde alla mina krav, men jag kunde låna den och testa. Så i morgon vid 10 skall jag hälsa på henne. Kul! Vad skall jag med en gammal dator till? Jag har ju en stående vid sängen som jag antingen kollar på DVD med (har en extern DVD-spelare) eller också på www.ustv.cc där jag kollar på serier. Den jag har nu, min förr-förra dator, ser ut så här:


Någon av alla dessa icke-existerande tangenter har tryck på sig, så ibland står den bara och piper. Då får man starta om. Jag skulle så hemskt gärna vilja slänga denna gamla skitdator! Hoppas hennes funkar.

Ha en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar