fredag 10 juni 2016

Besök i helgen

Gomorron. Fredag, fast det känns som torsdag. Det här med fyradagarsvecka är inte så dumt... synd att det inte alltid är så :)

Strax efter 18 ikväll kommer Alice från Stockholm och hälsar på. Jag gillar gäster som tar sig alldeles själva från centralen och hit :) Då slipper jag ta ledigt och kan åka direkt från jobbet och inhandla räkor, något som är "nödvändigt" när man får besök från andra sidan landet. Tyvärr är räkorna väldigt dyra nu (ca 300 kr/kg), och inte lika fina som de är när det är kallt vatten, men vi skall ha lite ändå. Jag har köpt Cosmopolitansallad så vi kan göra goda räkbåtar (ingen av oss klarar att äta bröd) och så skall vi koka några ägg också. Avocado skall inhandlas idag. Vilken supermiddag det blir! Vitlökskvarg skall givetvis också finnas på bordet.

I onsdags fick jag äntligen tummen ur och tog med mig min parasollstång till jobbet. Jag behövde hjälp med att såga av den lite. Jag fick ju en ny, fin parasollfot i födelsedagspresent förra året, en som är på hjul. Så mycket enklare att flytta parasollen då. Men den är så mycket högre än min gamla fot, så själva parasollen gick inte in under grannens balkong. En vanlig sommardag måste jag flytta parasollen till andra sidan balkongstöttan för att skydda mot solen, och det går inte om inte själva parasollen går in under balkongen.


Sådärja, nu funkar det! Jag var irriterad på det halva sommaren förra året, men fick aldrig tummen ur. Helst hade jag velat såga ner balkongstöttan helt, men jag tror inte grannen ovanpå skulle uppskatta det... :)

Häromdagen visade jag ju lite smycken som mamma har börjat göra. Hon skall snart fixa en egen hemsida, men tills dess så sprider hon mitt inlägg. Hon gör kylskåpsmagneter också, 10 kr/st. Fraktfritt. (Sänkt pris).




Själv är jag förtjust i de första gröna.

Oj, klockan går. Jag behöver visserligen inte äta frukost hemma idag, det är fredag så jag tar med min gröt till jobbet. Men det är ju en bra idé om jag klär på mig innan jag går hemifrån..

Ha en bra fredag!

2 kommentarer:

  1. Man ska ha det bekvämt med sin omgivning i hemmet ute som inne så bra det blev
    Så fina de blev din mammas magneter.

    Jag köper 15 gröna och 5 färgade

    Jag kommer till dig eller du till mig o betalar kontant då Är det OK

    Ha en fin midsommar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å tack för det, skall genast meddela mamma. Var bor du? Skicka meddelande på FB så kan vi se var vi kan träffas.

      Radera