måndag 13 juni 2016

Tack för besöket, välkommen åter!

Gomorron. Då kör vi en ny vecka. En hel vecka innan nästa, som också är 4 dagar.

I fredags åkte jag till ICA Fiskebäck direkt efter jobbet, för att hämta räkor som jag beställt. En annan Lena hade varit där tidigare och fått min påse, hon var nog väldigt besviken när hon öppnade den. Jag hade beställt 0,75 kg, hon hade beställt 1 kg, och vi fick fel påsar.

Först  hade jag tänkt att ge tillbaka lite av innehållet, men jag behöll allt. Priset hade legat på över 300 kr/kg i flera veckor, nu betalade jag 209 kr/kg. Himla synd att jag inte lämnade tillbaka lite, för vi åt mycket mindre än hälften...

Alice klarade att ta sig från centralen till mig alldeles själv, så jag behövde bara gå upp till bussen och möta henne.

Vi satt vid köksbordet och tjötade halva natten. Gott var det och mycket babbel blev det. Jag har ingen aning om vad klockan var när vi kom i säng, men det var sent. Jag sov på soffan och Alice i min säng.

På lördagen vaknade i alla fall jag vid 7 och så slumrade jag lite till. Vi tog det lugnt och kunde äta frukost ute på altanen. När jag fyllde år förra året fick jag ett presentkort av Alice på en butik som heter iems. Jag har besökt butiken flera gånger det senaste året, men alltid utan själva presentkortet. Vi tog bussen till Frölunda Torg. Tur var väl det, för mitt busskort hade pajat igen. Återigen så glömmer det bort vilken kategori det har när det autoladdats. Jag tror att det är sjätte gången och att mitt kort är det fjärde jag har fått. Så förbannat trött på detta!!

I alla fall så gick vi omkring i butiken ett bra tag innan jag bestämde vad jag ville ha. Jag tycker det är svårt att handla när man måste (presentkortet gällde bara 3 veckor till), men dessa blev det:

Jag hade redan en sån här te-låda sedan tidigare, men bara hälften så stor. Och så hade den massa vattenskador, så den var inte vacker.

När vi gick där på torget så pajade min höft igen. Jäkla skitkropp. Vi promenerade lugnt, bland annat upp till mitt gamla bostadsområde Topasgatan. Alice "turfar" (man skall "ta" punkter på kartan för att samla poäng) och det fanns 2 punkter där uppe. Sen gick vi till andra sidan torget där de hade någon barnfestival, där tog hon en punkt till.

På bussen hem så råkade jag få se i mitt Facebookflöde att Newbody hade fabriksutförsäljning. Jag kunde inte gå dit, höften skulle inte klara promenaden uppför en brant backe. Men jag gav Alice instruktioner om vart det låg så hon kunde gå dit. Hon köpte så mycket att de gav henne en ask chokladpraliner :)

När jag då kom hem själv så ville Figo komma in och hälsa på Maggie. Hon var fullständigt cool och sket väl i om han sprang omkring inne hos oss. Jag är helt övertygad om att vi skulle kunna passa Figo om det hade varit aktuellt.

Till middag så blev jag bjuden på Eklanda krog.

Jag tog fläskfilé med vitlöks- och dragonsky och grönsaker. Så gott. Men jag åt bara hälften, och det gjorde Alice med (hon tog någon oxfilé). På Eklanda krog är det inga som helst problem att få med sig resterna hem, så jag åt mina rester till lunch igår (Alice åt sina till frukost...).

Vi avslutade kvällen ganska tidigt, med en film. Jag tror klockan var 22 när vi drog oss tillbaka. Alice hade missat sista avsnittet av Grey's anatomy, så hon fick se det på min dator i sängen. Själv kollade jag lite på The bodyguard som gick på Tv:n.

Tåget hem skulle gå vid 11.30, så 10.15 åkte hon härifrån. Resten av dagen löste jag korsord och kollade på TV.

Och så lagade jag lite mat och kollade på DVD samtidigt. Jag har så svårt för att bara göra en sak åt gången...

Veckan som kommer innehåller inget speciellt. Jo, jag MÅSTE söka för mina UVI:er. Jag hade känningar igår igen. Måste ta tag i detta! Och så måste jag till gymmet. Har varit slapp (haft ont) i flera veckor nu, och ångesten för det gör inte saken bättre.

Mamma fick sålt 20 magneter igår till en av mina läsare, det tackar hon för. Kul när det rör sig lite. Och Alice blev förtjust i hennes saker, hon beställde flera smycken till en klänning hon skall ha på ett bröllop. Mamma skickar upp lite förslag och så får hon skicka tillbaka det hon inte vill ha :)