onsdag 1 juni 2016

Juni

Gomorron. Solen skiner och det är JUNI. En av mina favoritmånader. Konstigt eftersom jag inte gillar värmen, men det går ju oftast att hitta skugga :)

När det är så här varmt som det har varit nu de senaste dagarna så känns det extra tråkigt att behöva gå omkring på jobbet med en scarf/halsduk virad 3 varv om halsen. Köpte ju 5 st Pashminasjalar i London, så jag har några att välja mellan, men ändå...


Jag har ett (kroniskt) sendrag på höger sida om halsen. Har jag inte värme på det så går det inte att jobba. Så det är inte ovanligt att se mig med halsduk på och fläkten på full gas för att det är varmt i rummet. Ännu mer vanligt är det att jag har värmeelementet på. Folk tycker att jag har det väldigt varmt i mitt rum... fattar inte varför jag är så känslig när jag jobbar, hemma har jag ju altandörren öppen nästan 24/7.

Igår kom mina föräldrars goda vän Rolf till undsättning. Vid 9.30 hämtade han mig utanför jobbet och så åkte vi hem och lastade min broms-lösa moppe på släpkärran han hade med sig. Vi var lite tidiga (verkstan öppnar 10) så vi svängde om deras nya lägenhet så att jag fick se den lite snabbt. Moppen lämnades och jag var tillbaka på jobbet 10.15. Sen ringde de vid 13 och sa att den var klar! Det var snabb service det! Jag fick skjuts av en kollega efter jobbet och nu står moppen hemma. Allt är som det skall igen :)

Idag blir det spännande att se om min surf räcker till... Vid midnatt så får jag 4 nya gb, men fram tills dess har jag inte mycket att leka med...


Det konstiga är att jag i normala fall brukar förbruka 2-2,5 gb/månad. 2-6 maj var jag i England, där använde jag ingen surf. Sen blev jag av med telefonen och fick ingen ny förrän den 10 maj. Så jag har förbrukat nästan dubbelt så mycket på 8 dagar kortare än normalt. Telenor säger att jag har haft en jämn förbrukning. Mysko. Men om surfen tar slut idag så stängs den av, inte mer med det. Man kan köpa 1 gb till för 69 kr, men det tycker jag är ocker eftersom de snor det jag inte använt när jag får mina vanliga gb vid midnatt.

Jag har ju tidigare visat upp ett armband som mamma gjorde till mig för ett tag sedan. I lördags blev mormor så förtjust i det att jag gav det till henne och beställde ett nytt av mamma. Hon skickade 2, så att jag kunde välja. Nu undrar jag om det är någon som är intresserad av att köpa det andra. 40 kr inkl. porto. Jag tänkte lägga upp lite fler av hennes alster (armband och halsband) senare, men detta visar jag nu. Bara att hojta om intresse finns.


Idag får jag troligen sålt mitt gåband som stått och samlat damm i flera år. Tanken är så himla bra, men jag får väldigt ont i ryggen när jag går på det. Vinkeln är fel på bandet. Jag har försökt fixa lutningen med plankor under, men det räcker inte. Sen behöver jag hålla mig i något när jag går, och detta band har inte "reling" på sidorna, utan bara där fram. Jag är för kort för att nå dem utan att böja ryggen konstigt, så det är väl inte så konstigt att jag får ont i just ryggen. I alla fall fick jag ett bud på 500 kr, och det är ju bättre än ingenting. Betalade visserligen 3.950 kr för det, men det var för 5,5 år sedan.

Ha en bra onsdag!

2 kommentarer:

  1. Hej, fint armband tyvärr inte min färg ;) jag har följt din blogg länge och tycker du ser gladare och mer tillfreds ut än på länge - you go girl!
    Nu har jag Iphone men jag har ställt om många appar till att bara "fungera" när det finns wifi (spel, gps mm och annat sånt jag inte använder dagligen). När jag befinner mig på ställen som inte har wifi en längre tid (t ex en weekend hos en kompis utan wifi) så slår jag alltid över till flygplansläge på natten och ibland t o m när jag inte håller på med telefonen en stund. Men överlag tycker jag att surfen räcker kortare och kortare och jag tror det beror på att apparna vill följa oss och spara data om oss som användare på ett annat sätt än tidigare. Kram!P

    SvaraRadera
  2. Tack!! Mår väldigt bra nu (om man bortser från vikten, men det är mer ett normalläge....). Armbanden finns i massa färger och utseenden, skall lägga ut mer bilder.
    Kul med en trogen läsare, även om jag inte vet vad du heter :)

    Angående wifi och data: jag har haft detta abonnemanget med 4 gb surf i över 3 år. Jag har varit över 3 gb EN gång, vanligen ligger jag på 2. Så jag "behöver" inte snåla i vanliga fall. på jobbet sitter jag i ett rum som precis inte nås av wifi, så jag brukar inte ens vara inloggad där. Det drar massa batteri när den försöker orka med att koppla upp sig på Wifi. Jag tror att misstaget jag har gjort denna gången är att jag satte att det var OK för mina kort att laddas upp till Dropbox även när jag inte hade Wifi. Jag har tagit väldigt mycket kort på sista tiden, och de är ju ett par mb styck. Tar man då 50 st blir det ju en del. Det är ändrat nu. Kör en månad till som vanligt och ser vad som händer.
    Kram

    SvaraRadera