måndag 11 juli 2016

Tack för besöket, välkommen åter!

Gomorron. Måndag igen. 10 arbetsdagar kvar till semestern. Nu börjar de 2 veckorna som jag tycker allra minst om på hela året... vår "telefonsvarare" har gått på semester och jag är förste person på telefonerna. Jag hatar verkligen att svara i telefon. Att bli avbruten hela tiden. Mina nerver hamnar på utsidan kroppen av det och jag är helt slut efter varje dag på jobbet.

I fredags kom alltså Lina från Malmö på besök. Vi hade aldrig träffats förut, men vi har varit cybervänner sedan tidigt 2009, om vi inte minns fel. Jag mötte henne på busshållplatsen utanför mitt jobb strax efter halv 5. Vi promenerade hem och var båda hungriga så räkorna kom fram direkt.



Jag hade köpt bröd till Lina, men själv gjorde jag en räkbåt med min favvis, Cosmopolitansallad (och så vitlökskvarg i botten). Vi mumsade räkor och tjötade hela kvällen. Som jag har sagt otaliga gånger förut: jag är så lyckligt lottad att jag har träffat SÅ många trevliga personer via min blogg! Och via Facebook!


I lördags gjorde vi inte många knop. Ingen av oss kände för att göra något avancerat, så vi stannade inne i myskläder och kollade på TV, stickade (Lina), löste korsord (jag) och pratade, pratade och så pratade vi lite :) Till lunch åt vi kycklingsallad och till middag visade jag hur delikat pizza man kan göra på fullkorns-tortilla-bröd, skinka, champinjoner och tomater. Som tomatsås har jag tomatpuré, svartpeppar och vitlök ihoprört. Jag klarar ju inte att äta mjukt bröd, så tortillabrödet är perfekt.

Vid 9.30 igår så följde jag henne till bussen och sen åkte jag direkt och handlade. Jag grillade 1,8 kg kyckling i ugnen, annars tog jag det lugnt. Jag är inte helt frisk från min förkylning än, och dessutom har jag fått något i mitt vänstra öga. Antingen är det en vagel, eller också är det samma som jag fick i andra ögat hösten 2012; ett papillom. Ögat är irriterat och kliar och när jag petar på pluppen i ögonvrån (vageln eller papillomet) så gör den ont. Jag får väl ringa Skandia idag och se om jag kan få tid på samma ögonklinik jag var på senast.

På lördag skall vi alla på kalas hos svägerskan (som fyller på söndag). Hon har bestämt sig för att vi skall fira "juliafton" med "juliklappsspelet" och allt. Så i veckan skall jag hitta 2 presenter för 50 kr/st som skall bli mitt bidrag till "juliklappsspelet". Det skall bli kul att se hur det går till, jag har aldrig spelat julklappsspelet heller :)

Kollade just på vädret, enligt prognoserna skall det bli bättre väder nästa helg. Man kan ju hoppas att de prognoserna blir sanna, för jag tycker att det är lite tråkigt att frysa mitt i juli...

Ha en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar