lördag 3 september 2016

Liten morronrapport

Gomorron. Eller gomiddag. Klockan är snart 11 här och jag har inte kommit långt alls... Det är lite molnigt ute, ca 26°C, och det är precis så att det går att sitta på min lilla altan. För en timme sen eller så regnade det i hela 2 minuter. Folk på altaner/balkonger utan tak fick springa in. Jag har tak över huvudet :) Jag har precis pratat med både mor och bror, tack vare Telenor Frihet kostar det mig (eller dem) inte ett skvatt. Snacka om frihet!

Hur var natten? Hm. Hur kunde jag ha förträngt dessa tegelstenshårda sängar? Somnade på sidan, vaknade en timme senare med en höft som höll på att gå itu. La mig på rygg med en kudde under knäna. Det räckte inte, vaknade 2.40 med ischias som skrek. Hittade 2 kuddar till i garderoben, la även dem under knäna. Vaknade ett par timmar senare och hade ont i axlarna (!) för de hängde liksom fritt när jag hade kuddar bakom ryggen också. Sen lyckades jag somna om och sov till 9. Jag var vaken en timme där mitt i natten, men jag sov ändå ganska många timmar sammanräknat.

Nu på morgonen har jag suttit ute på min lilla altan och haft det bra. Frukost är intagen; 2 havreknäcke med ost och tomat på den ena och räk- och kräftost och champinjon på den andra. Mums. Skrev ju igår att jag glömde tomaterna när jag handlade (fick köpa nya i den lilla servicebutiken), det visade sig nu att jag glömde de små gurkorna också. Undrar hur jag kunde missa dem...

Jag lovade ju att jag skulle visa hur jag bor. Det är en liten studio med pentry. Alldeles lagom för mig. Här kommer lite bilder.


Det lilla pentryt. Kylskåpet är utbytt sen sist, då var det så litet att man bara fick plats med en flaska vatten och en ask med smör (nästan). Nu är det "jättestort".


Rummet taget från pentryt. Stor säng. Stenhård stor säng.


Badrummet och pentryt taget från altandörren.


Min lilla altan. Där sitter jag alltså nu.

Nu hör jag städerskorna i närheten så det är väl bäst att packa ihop och låta dem städa. Tänkte mig en liten tur uppå byn innan jag går tillbaka hit och äter lunch. Sen blir det väl stranden. Eller poolen. Eller nått. Så skönt att bara göra det JAG vill. Det där med att resa ihop med någon annan som man måste ta hänsyn till är inte riktigt mig grej :) Känner jag för att sitta på min altan hela dagen och slöa eller kolla på film så kan jag göra det. Känner jag för att gå till stranden eller poolen så kan jag göra det. JAG bestämmer :)

Ha en skön dag.

2 kommentarer:

  1. Va mysigt du har. Förstår att det är skönt att slippa ta hänsyn till nån annan. Jag tycker samma sak här hemma.
    Finns det inget extra täcke som du kan lägga under dej för att få det lite mujkare?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att se hur du har det. Det ser ju helt lagom ut.
    Här har vi haft varmt idag så dagen har till stora
    delar tillbringats på balkongen. Inne online för
    första gången den här helgen för en liten snabbtitt.
    Nu dags att knyta sig.
    Ha det så bra!
    Kram
    Sussie

    SvaraRadera