lördag 8 april 2017

Här sitter jag och är trygg...

Gokväll. Terrorn har kommit till Sverige. Så fruktansvärt. Har suttit klistrad framför TV:n halva förmiddagen. Så svårt att ta in. Jag lider verkligen med de drabbade och alla som bor i Stockholm. Tänk att lilla Sverige har drabbats. Det är så svårt att ta in.

Men. Livet går (tyvärr) vidare för oss andra. Känns så fel på något sätt. Att jag kan sitta här i min soffa med katten bredvid och vara hur trygg som helst. Det känns så konstigt.

Idag har jag i alla fall varit ute på en underbar promenad med Jesper och hans hund Donna. Vi gick snabbt. Jag gick till och med lite för snabbt för dem ibland :) Flåset var på max och jag var ordentligt svettig när jag kom hem. Nu sitter jag här och är nyduschad och har bestämt mig för att jag är värd en middag på Eklanda krog ikväll. Man får unna sig ibland. Äter alltid samma där. Fläskfilé med champinjoner och morötter och klyftpotatis. Så gott. De vet hur jag funkar där och jag får med mig halva portionen hem. Lunch nästa dag. Orkar ju inte allt.

Igår fredag var jag ute på promenad med Jesper och flera av våra nya grannar. Vi visade dem Eklanda. När vi promenerat klart hamnade vi hos en av familjerna en stund. Ett tag efter vi kom så anlände deras 2 vuxna söner. De bor i Alingsås. Jag kan inte för mitt liv förstå hur Migrationsverket kan tycka att det är OK att splittra en familj så, bara för att sönerna är över 18 år. De bor alltså där och resten av familjen här. Så grymt.

Men det välkomnande man får varje gång man besöker en av dessa familjer är helt otroligt. De tycker att vi har hjälpt dem. Visst, det har vi. Men oj vad de har hjälpt oss! Jag har bott här i Eklanda i 14 år. Jag har ALDRIG haft så bra kontakt med andra Eklanda-bor som jag har nu. Tänk bara att jag har fått träffa så underbara människor som Jesper, Pia och Charlotte, och alla andra. Så härligt! Man blir alldeles varm i kroppen.

Avslutar med en bild på Madame M som "solar" sig i skuggan. Hon gillar när jag har dörren öppen, men inte direkt solljus. Inte undra på det, så tjock päls som hon har!


Och så en bild från nörden.... men det står jag för!


Ha det så bra ni kan och ta hand om varandra!! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar