torsdag 27 april 2017

London i jul (igen)!

Gomorron. När jag var i Oslo fick jag idén att åka till London i jul igen. Dock känner jag att jag inte vill ta ledigt i mellandagarna, jag har varit ledig så många mellandagar i sträck att jag gott kan jobba. Om jag tar ledigt på fredagen före jul och åker på torsdag kväll till tisdag kväll (annandagen) så blir det ju ändå 5 nätter där.

Jag la in om en dags ledigt samt 1,5 h på torsdagen (planet går klockan 18) och fick det godkänt i måndags. När jag var i London förra julen sa jag till dem på hotellet (The Cleveland) att jag definitivt skulle komma tillbaka, jag trivdes så bra där. De tipsade mig då om att boka direkt på deras hemsida istället för att gå via en portal, som booking.com. Kollade vad skillnaden skulle bli, och det var en del kronor :) 5.300 via booking.com och 4.700 på hotellets sida. Så jag bokade. Då fick jag dessutom £21 (255 kr) i cashback på mitt paypal-konto (eller jag får det nog när jag är där) så det blev ännu lite billigare.

Flygresan kostade mig inte många kronor heller. 1.200 med Norwegian, och så har jag ju ett Norwegian VISA-kort, så jag använde mina poäng att betala en del med. Det slutade med att jag fick betala ca 700 kr för flyget. Nu är det bara en musikal på julafton som saknas, min nya "tradition". Tänkte se The book of mormons, men just nu går det inte att boka längre fram än till slutet av juli. Får se när biljetterna till jul släpps.

Nu har jag alltså 3 resor att se fram emot! New York 24 juli, Thassos 2 september och London 21 december! Kan fortfarande inte fatta att f.d. flygrädda jag är ute och far så mycket. Men jag älskar det verkligen! Jag har blivit en riktig globetrotter :)

Jag har varit ute och promenerat en del. I måndags med Jesper, det blev en tur runt Eklanda. 4,5 km på 55 minuter. Och igår med Jesper och kollegan Ing-Marie. Vi tog den "stora" rundan genom Änggårdsbergen, Lilla Änggården och så ut på gatorna så vi gick in i Botaniska och sen hela vägen genom den och ut i Änggårdsbergen igen. Verkligen över stock och sten tidvis. 9 km på 1 timme 53 minuter. Härligt!!


Så skönt att ha kommit igång med promenaderna igen, och roligt att ha fått en promenadkompis.

Jag är så nöjd med kameran i min nya telefon. Denna närbild på körsbärsträdsblommor tog jag i måndags på Mölndals centrum.


Glasklara bilder!

Idag är det kören. I morgon skall vi nog promenera igen. På lördag är det äntligen dags att gå och se Macken med Marita. Vi skall pilla med hennes dator först och jag skall bjuda på pekinganka, som jag fick i Oslo. Fast jag gör den med kyckling. Det skall bli spännande att se hur det blir.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar