måndag 5 juni 2017

Ledig!

Gokväll. Måndag kväll. Men jag har varit LEDIG hela dagen. Och hela dagen i morgon Så skönt! Använt dagarna till att göra massa ärenden. Igår var jag på Kjell & Co och bytte ett headset, köpte ett par nya skor på Team Sportia och köpte massa såpa på ÖoB. Varför såpa? Jo, morbror Janne kom igår och han skall fixa mina altaner.

Men vi har bestämt att de inte behöver oljas. utan bara tvättas och såpas. Så idag åkte jag ner till K-Rauta ovh köpte Cuprinol tralltvätt, När han tvättade mina altaner så slöade jag bara. Kändes konstigt.

Vad har hänt sen sist? Slött tisdag/onsdag. Avslutning med kören på torsdag. "Fröken" fick en "goodiebag" av oss, med massa smask och roligt i.


Blanda annat ett förkläde med handmålade skator. Min kör, PicaPica, = skata på latin.

I fredags var jag ute på en promenad helt själv. Så skönt för en gångs skull. Gick igenom
Änggårdsbergen, Lilla Änggården, Botaniska och så tillbaka till Änggårdsbergen. Hittade massa blommor i Botaniska och kom på att jag är otroligt privilegierad att få bo så nära.










I lördags åkte Jesper och jag till Sisjön för att gå Sisjön och Oxsjön runt. Det lider jag dock fortfarande av, flera dagar efter. Mycket backar!! Höfterna totalpajjade.



Här gällde det att hålla sig på rätt sida skyltarna. Och de var många!






Jag hade så förbannat ont i båda höfterna när vi var klara.


Kunde knappt gå när jag kom hem. Men efter en dusch och lite korsord var jag beredd för Eklanda Night Market. Tacos, loppisar och hoppborgar för barnen.










Fy vad kallt det var! Snålblåst och regn. Brr. Kunde knappt gå hemifrån och dit, eller tillbaka. Är ca 700 m. Patetiskt. När jag kom hem kollade jag på dagens sammanfattning och tyckte att jag gjort bra ifrån mig.



Igår söndag kom morbror Janne mitt på dagen. Han skulle tvätta min altan. Men han började inte igår, utan idag. Det regnade för mycket. Jag passade på att åka till torget, helt genomblöt blev jag. Köpte bland annat ett par skor på Team Sportia. Och la undan ett regnställ. Byxorna skulle komma från Nordstan senare i veckan.

Till middag åt vi god pizza jag gjort från ett sånt där kit med klar deg och spizy tomatsås. Till detta skinka, champinjoner, ost och FEM vitlöksklyftor...

Idag måndag provade jag skorna igen, insåg direkt att de var för smala, så de får jag  lämna tillbaka. Åkte ut på ärenden igen och då bland annat till Stadium Outlet och hittade dessa:


Reebok. Provade massa märken och modeller, hittade 2 som passade. Båda Reebok. Det andra paret var mintgröna. Inte min färg och framförallt väldigt opraktiskt när man går i skogen, så dessa fick de bli. De andra lämnar jag tillbaka när jag hämtar regnstället jag beställde.

Idag har vi ätit kycklingsallad med tzatsiki till middag. Med massa vitlök i. Kul med folk som älskar vitlök lika mycket som jag gör.

Denna veckan har inte varit rolig för min vänstra hand. Fy vad jag har haft ont. Värktabletterna jag fått (Arcoxia) hjälper inte. Är det så här det skall vara i framtiden? Vill inte vara med om det !

Ledigt i morgon med. Underbart. Altanen är färdigtvättad. Janne såpar den i morgon så klarar jag mig till nästa år.

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar