måndag 12 juni 2017

Oh what a night...

Gomorron. Eller nej. Det är inte en god morgon. Fy katten vad jag är trött. Ser på FB att jag tydligen inte är den enda som har haft en skitnatt. Gick och la mig 22.00 igår, var trött och hade mått lite illa under eftermiddagen/kvällen. Tänkte att en god natts sömn skulle få ordning på det. Vad jag bedrog mig. God natts sömn? Inte här. Har nog inte sovit längre än 20 minuter i sträck i natt och vaknat en väldans massa gånger. Så när klockan ringde (ställde om den till 6) så var jag inte alls redo att gå upp. Ville inte. Men det är ju måndag, så det var bara att snällt gå upp.

Helgen har varit väldigt lugn. Jag "råkade" köpa en ny dator i onsdags kväll och den kom redan i fredags. Jag har funderat på det ett tag, att köpa en mindre dator som är enklare att bära med sig när jag reser (den nya väger bara 1,2 kg). Jag hade sneglat på en Asus ZenBook ett tag, och en sådan fick det bli. Det är lite skillnad på storleken...


Jag har använt den hela helgen när jag löst korsord (för det har det blivit mycket av i helgen), men jag har inte gjort något annat med den. Än. Inte installerat några program eller flyttat över några filer. Det är så mycket att göra att jag bara backar... att få back-up-programmet att funka trådlöst och att koppla ihop datorn med min NAS är 2 saker som jag faktiskt inte har någon aning om hur jag skall lösa... Sen har vi detta med sladdar. Jag vill ju kunna koppla ihop datorn med min stora skärm, tangentbordet och min roller-mouse. I lördags var jag på Kjell & Co och köpte en ny sladd till skärmen, men jag vet inte om den räcker i längd. På gamla datorn satt urtaget för skärmsladden på vänster sida om datorn, närmast skärmen. På nya datorn sitter den till höger. Och så måste jag köpa en adapter så att jag kan surfa med "snöre", det finns inget nätverkskabeluttag på denna datorn. Så mycket att fixa... blir trött bara jag tänker på det. Men det kommer väl.

Edit. Lyckades just ansluta NAS:en så att den är som en extra hårddisk. Alltid något :)

Promenerat har jag gjort lite grann. I tisdags var jag ute en kortis med Jesper. Jag fick ju så förbannat ont i höften efter förra lördagens promenad så jag tog det väldigt lugnt förra helgen.


I torsdags blev det en promenad i bergen med Jesper. Höften höll!!


Kanadagässens ungar börja bli så stora!




I lördags var jag hos vännerna L & A och datasupportade lite. Promenerade dit. Var alldeles för tidig så jag tog en liten omväg, men fick ändå sitta och vänta lite. Datasupportandet slutade med att de köper min gamla dator och jag fixar allt för dem här hemma i lugn och ro. Win-win om man säger så.


Sen promenerade jag hem också, via Änggårdsbergen. Det blev sammanlagt 10,4 km i lördags, mycket nöjd.


Igår kväll var jag och handlade och när jag gick förbi där våra nyanlända grannar bor så mötte jag en av dem och blev inbjuden. Stannade 1,5 h. Mycket trevligt. Tur att jag inte hade handlat något som behövde in i kylen :)

Maggie har sedan ett par veckor spenderat varenda natt i min säng. Vid mina fötter. Så mysigt! Det har dröjt nästan 4 år för henne att komma så "nära". En morgon vaknade jag så här:


Och en annan morgon vaknade jag med henne mellan knäna.


Så nära har hon aldrig legat före!

Igår hjälpte hon mig att lösa korsord...


Och sen blev det spännande när en grannkatt stannade till utanför fönstret. Oj vad Maggie försökte bryta sig ut! Det blev en "stand-off" och de stirrade på varandra länge.


Denna veckan är en full arbetsvecka. Tyckte förra veckan var skön med bara 3 dagar, det hade jag lätt kunna vänja mig vid. Nästa vecka är det 4 arbetsdagar. Sen är det "bara" 4 arbetsveckor kvar till semestern. Nedräkningen kan snart börja. Ser på min nedräkningsapp att det just nu är 39 dagar, 9 h och 42 min kvar till semester. But who's counting? :)

Ha en bra vecka!

1 kommentar:

  1. Hej Lena,

    Har inte skrivit här på länge. Är glad att se hur du orkar förändra dig. För några år sedan var allt fokus på mat och viktnedgång. Nu verkar det dock lite mer som om du börjar acceptera dig själv för den du är och hur du ser ut. Det är bra, mycket bra! Skönt att inte allt handlar om vad du köper för mat och vad du lagar till middag, fryser in och liknande. Det blir galet när livet kretsar kring bara det.

    Gillar mycket att läsa om dina resor, tror att det gör dig glad. Sedan verkar du ha fått nya vänner också och det är ju superkul.

    Om jag hade ätit så som du gör och motionerat så som du gör hade jag vägt typ 44 kilo så jag gissar att vi alla är olika. Det ligger inget egenvärde i att vara smal och det vet du säkert. Skulle önska att du kunde släppa lite på den biten. Du verkar ju leva sunt så det finns nog ingen hälsofara i dina extrakilon.

    SvaraRadera