måndag 19 juni 2017

Stress/apati...

Gomorron. Måndag. 4-dagarsvecka. Tjoho! Den senaste tiden har det varit väldigt mycket att göra på jobbet, jag stressar hela tiden. Detta får till följd att jag är mer eller mindre apatisk när jag inte jobbar. Får ingenting gjort. Inget mer än korsord. Och så promenaderna då. Utan dem hade jag blivit helt försoffad. Tack och lov för dem! Föregående vecka blev det 4 promenader. Jag har säkert berättat om det tidigare, men vi letar kontroller från hittaut.nu. Pinnar med siffror och bokstäver som är placerade över hela västra Göteborg/Älvstranden. 85 stycken i dagsläget. I Änggårdsbergen finns väl ett tjugotal.


I måndags tog Jesper och jag flera hitta-ut kontroller. En svart (svårast att hitta) fick vi ge upp efter att ha letat i buskar och snår (och träsk) i över en timme. De på hitta-ut var snälla nog att ge mig bokstaven i efterskott, så letandet var inte förgäves. Mina nya skor var inte vackra efter den promenaden... även jeansen var leriga.




I onsdags var kollegan Ing-Marie med och vi tog ytterligare kontroller. Vi lovade henne att inte ta några fler kontroller i Änggårdsbergen utan henne...


I fredags åkte jag till Frölunda direkt efter jobbet och tog 5 kontroller själv. Skönt att promenera själv ibland!


Men vi kunde inte hålla oss... Vi tog nästan alla resterande kontroller i Änggårdsbergen i lördags. Sorry. Men det finns ju Slottsskogen och Ruddalen kvar...

I går söndag tog jag 4 kontroller runt Guldheden/Chalmers/Annedal. De låg så spritt att jag fick ta moppen mellan kontrollerna. Inga sträckor att prata om på RunKeeper.

I veckan har jag fått 3 (TRE) fästingar. Mitt livs första. Fick den första när jag promenerade hem på lunch i tisdags och korsade en gräsmatta barfota i mina sandaler. Fick lite panik då jag inte hade någon fästingsborttagare. Jesper kom och räddade mig innan jag gick tillbaka till jobbet. Köpte mig en egen "fästingspenna" efter jobbet. Tur det, för i fredags fick jag 2 till. Små som fasen, men jag kände direkt när de satte sig. Nästan. Det börjar klia väldigt fort.


Nu är jag jättenoga med att kolla igenom kroppen så fort jag kommer hem. Har alltid inbillat mig att jag är "immun" mot fästingbett, men tydligen inte...

Bortsett från detta har jag inte gjort mycket. Inte ens börjat att lägga in några program på min nya dator. Jag vet inte varför jag är så apatisk. Varför det tar emot så att göra något överhuvudtaget. 5 veckor kvar till semester. Jag fick ju en massa nya arbetsuppgifter i slutet av förra året, och fick då lämna ifrån mig några gamla. Nu skall jag göra mina gamla arbetsuppgifter (plus de nya och de gamla jag har kvar) i 4 veckor då kollegan är på semester. Jippe. På jobbet har jag massa energi, men inte hemma. Orkar ingenting (mer än att promenera, tack och lov för det!).

Inget blogginlägg utan några Maggie-bilder... i lördags kom hennes favoritkompis Figo på besök. Tyvärr för att lämna tillbaka min extranyckel då han och matte flyttar till Kungsbacka 1 juli. De kommer att vara saknade. Se bara hur Maggie och Figo pussas! Hon hatar verkligen alla andra katter och hundar, men inte Figo.


Igår kväll hittade jag henne i locket på en kartong. Inte var det ett stort lock heller. Vad är det med katter och kartonger?


Planer för Midsommar? Absolut inga. Det var flera år sedan jag firade midsommar. Skall se om jag inte kan få tag på lite räkor till vettigt pris. Det var länge sedan jag åt räkor. Och lite jordgubbar. I veckan när jag var på Maxi hade bärförsäljarna utanför rea på jordgubbar. 3 lådor för 50 kr, ätes samma dag. Jag åt så många jag orkade och snoppade och frös in resten. Blir perfekt att ha inuti tårtorna på min födelsedag.


Hoppas det blir skönt väder på Midsommarafton! Just nu säger SMHI att det skall vara grått och regnigt. Vem är förvånad?

Ha en bra vecka. Själv hoppas jag på lite mer energi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar