måndag 3 juli 2017

Vill sova!

Gomorron. Som jag skrev förra veckan är jag inne i en sån där "kan-inte-sova-period". Skitjobbigt. I natt sova jag återigen mellan 21 och 01 och sen var det kört. Slumrade 20 minuter runt 2.30 och sen somnade jag vid halv 5. Klockan ringer egentligen 5 men jag ställde om den till 6. Känner mig som ett ursketet äpplemos i skallen. Jag vet inte varför det blir så här, det enda jag kan tänka mig är stress. Det är så mycket att göra på jobbet att jag inte klarar av att varva ner. Nu har jag ju just haft en ganska lat helg, så jag borde ju ha kunnat slappna av, men tanken finns alltid där på hur mycket det är att göra.

Veckan som gick har innehållit promenader i måndags, onsdags och i lördags. Kalas för systersonen V i tisdags. Besök hos språkfamiljen i torsdags. Frissan i fredags. Latdag igår. Här kommer lite bilder.


Måndagspromenad med Ing-Marie och Jesper. Vi tog den sista kontrollen i Änggårdsbergen. När vi kom ut långt borta i Bifrost hade min höft helt lagt av. Jag tänkte ta bussen hem, men när vi kom till den närmaste hållplatsen visade det sig att just "min" buss inte stannade där. Orkade inte gå tillbaka till hållplatsen innan så vi gick vidare. Halvvägs hem ringde Jesper efter sin pappa som kom och hämtade oss. Taxiservice!

Kalaset i tisdags var mycket trevligt. Vi kunde sitta ute (vilket man inte kan just nu då det stormar massor). Trevlig att träffa alla folk!


I onsdags kunde varken Jesper eller Ing-Marie promenera, så då tänkte jag först ta en fridag själv. Städerskan hade varit här för första gången på en månad, så vad passar då bättre än att gå hem och njuta av en nystädad lägenhet? Men jag tog mig i kragen och gick ut och promenerade själv.


Änderna verkar ha fått en andra kull ungar!


Kanadagässens ungar har växt massor!

Det var trevligt att träffa språkfamiljen igen, första gången sedan Kristi himmelfärdstorsdagen. Vi pratade och spelade språkmemory.

I fredags var det dags för det årliga besöket hos frissan.


Före-bild. Slitet och grått på sina ställen.


Hon tyckte dock att vi inte behövde färga hela håret, utan endast hårbotten och toppen. Mycket mer skonsamt för håret.


Här är resultatet! Nöjd som vanligt.

I lördags åkte jag moppe till mina gamla barndomstrakter Påvelund och Grimmered och tog de 8 kontrollerna som fanns där. Det gick dock inte att promenera mellan alla, så min RunKeeper-karta är lite "hattig". Det fick bli moppe mellan vissa av kontrollerna.


Igår tvättade jag mina fönster, handlade, röjde lite och löste en massa korsord. Som en söndag skall vara alltså. Lat.

Idag blir det förhoppningsvis en promenad. I morgon blir jag hämtad av styvmor på jobbet när jag slutar och så åker vi till Maxi och handlar. Kalas på onsdag (jag fyller år och så skall vi fira styvmor som fyllde 70 i torsdags). Det kommer "lite" fler folk än min lägenhet kan ta (ca 22 st)... hoppas verkligen att vi kan sitta ute. Just nu ser det inte hoppfullt ut när jag tittar på prognosen. Altanbordet får flyttas in (antagligen i sovrummet), köksbordet "fällas ut". Folk får sitta i soffan. Resten får sitta på golvet eller på stolar jag skall få låna och ha tallriken i knät. Jag skall bjuda på tacos och tårta. Och så skall jag ju ha något att bjuda på på jobbet också, men det får bli jordgubbar och glass. Alldeles tillräckligt mycket att skära och fixa utan att jag skall göra tårtor till jobbet också...

Vi får ju inte glömma att Maggie också fyller år på onsdag! 7 år blir hon. Måste se om jag har någon tonfisk hemma (hon äter inte själva fisken men är tokig i spadet).

Är nu så trött att jag mår illa. Måste försöka få i mig lite frukost ändå, strax dags att gå till jobbet. Kan jag inte sova i natt blir jag tokig. Minst sagt!

Ha en bra vecka!

2 kommentarer:

  1. Tänker på din sömn. Brukar du sova så tidigt? För min egen del så märker jag stt min sömn blir sämre om jag lägger mej för tidigt.
    Ska försöka stanna uppe till 22 och sen om jag sover bättre då.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Somnar jag klockan 21 får jag 8 timmars sömn. Går upp klockan 5 (när jag inte ställer fram larmen som idag). Men jag skall vara vaken till 22 ikväll så får vi se. Är helt slut i rutan just nu...

      Radera