måndag 21 augusti 2017

Ont i kroppen...

Gomorron. Oj vad jag har slitit i helgen. Det känns i kroppen idag! Jag bestämde mig i veckan som gick att byta plats på sovrummet och arbetsrummet. Flera orsaker, men den som fick mig att börja fundera först var ju det att grannen vägg i vägg fortfarande spelar hög musik på nätterna ibland. Jag har ju aldrig vågat säga till dem, men jag tror grannarna ovanpå dem har gjort det. Det sker mycket mer sällan nu, men det är ändå lugnare i det andra rummet. Sen kom grannen ovanpå mig och sa att de hörde min takfläkt som jag har på på nätterna. Den som sitter i det gamla sovrummet är bara upphängd på lampkroken i taket, så den kanske vibrerar. Mysko att de har börjat höra den nu då jag ofta har på den. I det andra rummet sitter fläkten verkligen fast i taket.

Hela helgen gick åt till detta... Först tömma alla skåp (och röja) och lägga allt i vardagsrummet.


Maggie är mycket förvirrad!



Igår söndag fick jag hjälp av 2 av våra "nya vänner". Det tog oss endast 40 minuter att montera ner sängen, samt montera loss den vänstra delen av skrivbordet så att vi med lite trixande kunde få ut delarna genom dörrarna. Sängen var vi tvungna att montera ner helt eftersom rummet den står i nu endast är 15 cm bredare än sängen är lång.


Det höga skåpet flyttade jag själv på lördagen. Det var lite svårt då det var högt. Det skall stå precis framför kontakten, så att den fula fettfläcken från tidigare hyresgästers säng täcks över. Jag har en rundad del till den sidan också, den hade jag uppe när jag hade skrivbordet där senast, men när jag ser på bilderna så måste jag då sätta ett benpar vid skarven till höger om där de är nu. Då får jag inte lika mycket plats att sitta på när jag löser korsord, så jag struntar i det. Förresten ligger den skivan och benen någonstans i det svarta hål som kallas mitt förråd...


Nu är det bara resten kvar också. Datorn är redan på plats, och sängbordet, men skåpen skall fyllas och jag skall "ta tillbaka" mitt vardagsrum :) Tyvärr måste jag ta loss nätverkskabeln jag just fick hjälp att flytta, den går under en list på hallgolvet. Men eftersom jag måste ta loss den helt så skall jag passa på att köpa en ny. Den gamla saknar den där låsmojen som gör att den inte ramlar ur dongeln i datorn.

Vad har jag gjort mer i veckan då? Inte mycket. Första veckan på jobbet tog kål på mig och 2 nätter i rad sov jag på soffan. Däckade ganska tidigt och vaknade mitt i natten och insåg att det var lika bra att ligga kvar.

Jag har vunnit en cykel på Postkodlotteriet. I stort sett det enda jag var helt ointresserad av att vinna... kan inte cykla med mina dumma armar. Min gamla skadade armbåge låser sig när jag cyklar, och då kan jag inte svänga. Får se om jag kan sälja den till någon. Inte är den värd några 5.000 som de säger, men några kronor kanske jag kan få för den.


Inga promenader har det blivit heller. Foten har krånglat massor. Tycker det kan räcka nu, jag har ju haft ont i över 2 veckor (sen jag sprang på Arlanda). Jag vill promenera!!

Jag har i alla fall till nästa onsdag på mig att få undan allt från vardagsrummet och köket. Då kommer städerskan. Sen har jag bara 2 dagar på mig att packa inför Grekland!! Tjoho!

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar