tisdag 29 augusti 2017

Snart...

Gomorron. Det blev inte av att jag skrev mitt vanliga måndagsinlägg igår morse, var alldeles för upptagen med att ligga i sängen och slumra... Jag har larm varje kvart mellan 5 och 7. I vanliga fall går jag upp efter en eller två kvartar (som idag), men igår gick jag inte upp förrän det var alldeles jättenödvändigt... klockan 7 alltså. Upp, vaska sig lite under armarna, ta på sig, ladda Maggies matskål och gå.

Det är en ny grej för mig, det där att jag kan ligga kvar i sängen och njuta. Tidigare i livet har det alltid varit så att jag studsar upp när jag vaknar, oavsett om jag är trött eller ej. På helgerna ligger jag numera gärna kvar i flera timmar och slumrar och kollar lite på Netflix. Fast jag vaknar ju första gången vid kanske 6, så det är ju inte så länge jag ligger kvar ändå :)

Nu är det bara 4 dagar kvar tills jag åker! Vädret ser ut att bli så där lagom. Inte för varmt och inte för kallt.


Vattnet lär ju vara varmt efter den värmeböljan de hade tidigare i sommar. Jag har en Facebookkompis, A, som var på ön i juli. Igår fullkomligen pepprade hon min Messenger med tips och bilder. Helt ovärderligt! Fick så många tips! TACK!!

Jag har förresten löst det med internet i det nya arbetsrummet. Hade ju tänkt dra om den fasta kabeln jag hade mellan routern i förrådet och gamla sovrummet, men jag fick tips om en sån här från vår IT-kille på jobbet:


En plugg i förrådet med kabel till routern. En plugg i arbetsrummet med kabel till datorn. Vips har jag internet via elkretsen i lägenheten! Smart! 400 kostade det mig. Väl värda pengar, för bortsett från allt jobb med att dra om kabeln skulle jag också behöva köpa en ny, eftersom "stopp-pluppen" var trasig på den gamla. Den ramlar ur hela tiden när den inte går att låsa.

Hur blev rummen? Jag är jättenöjd! Det tog ett bra tag att få bort allt som legat i vardagsrummet/köket medan jag flyttade, men nu är det klart!


Arbetsrummet från dörren till vardagsrummet.


Arbetsrummet från den ena altandörren. Det var lite kritiskt med byrån där ett tag. Den uppmärksamme kan se att den står inskjuten lite under skrivbordet. Förut var det 8 fötter (ca 2 cm höga) under, som jag lyckades skruva bort. Jag fick "vika" hela byrån mot väggen och skruva. Lådorna går inte att ta ur om jag inte tar bort stoppskruvarna i varje låda. För jobbigt. Men det löste sig. Nu får byrån plats och dörren går att stänga om det behövs någon gång.


Sovrummet från dörren till hallen.


Och så här ser det ut från sängen sett.

I fredags kom också det enorma paketet från Postkodlotteriet med min cykel. Det blev trångt i hallen...


Kom knappt in i sovrummet...


Packade upp den lite för att kunna fota. Den verkar väldigt stabil och gedigen, himla synd att de har dragit ner värdet på den med loggan. Nu skall jag försöka sälja den. Men där kunde den ju inte stå! Inte bara det att den var väldigt i vägen, jag verkligen HATAR lukten av gummi. Får mig att må illa. In i förrådet med den.


Men där kunde den ju inte stå heller. Kom ihåg att flytta ut Maggies bur, men jag glömde att hennes mat står där inne också, och min resväska...


Så igår fick jag hjälp av Jesper att slå in den i en presenning och nu står den under tak på altanen. Hoppas den blir såld snart..

Ikväll blir det röjning inför städerskans besök imorgon. SEN måste jag börja packa! Det skall vara klart torsdag kväll. Om alla makter är med mig så får jag skjuts av kollegan H ner till kattpensionatet direkt efter jobbet på fredag. Annars får det bli buss, tåg och buss. Men jag hoppas det funkar. Så mycket smidigare!

På tal om makter som skall vara med mig. Jag hoppas verkligen att mina nya glasögon kommer innan jag åker. Fy vad jag är trött på att inte se ordentligt. Och det skulle vara skitjobbigt att åka utan glasögon med fotokromatiska linser. Jag har ju en sån där clip-on till mina gamla terminalglasögon, men det blir nästan för mörkt. Så håll tummarna! Det skall ta cirka 2 veckor, och det är 2 veckor i morgon!

På lördag morgon klockan 3.20 går bussen till Landvetter! Kan inte fatta att jag skall ut och resa igen! Då blir det dagliga blogginlägg igen :) Hör liksom till "traditionerna". Jag har väldigt ont i mina händer nu, så att skriva är jobbigt, men det får gå.

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar