måndag 6 november 2017

Ny vecka igen?!

Gomorron. Så var den helgen över. Vart tog den vägen? Jag hade ju många grejer på min att-göra-lista, men nästan ingenting blev gjort. Konstigt... Haha. Veckan som gick har inneburit, förutom jobb då så klart, 3 sköna promenader. Måndag, onsdag och fredag. Vi skulle egentligen gått ut igår också, men J orkade inte.

I måndags var det kallt, myggfritt...


När vi vänder på våra promenader är det garanterat motvind hela vägen hem. Mycket öppet också, så det blir genast väldigt kallt. Jesper klagade på att han frös om fingrarna när han kollade på sin mobil under promenaden. Jag har inte samma behov av att kolla min mobil, så jag led inte. Men jag bestämde genast att en av födelsedagspresenterna han skulle få av mig (han fyllde i veckan) var ett par fingervantar med såna där touch-grejer på...


I onsdags gick vi förbi gymmet och jag gjorde något jag tänkt göra länge: jag sa upp mitt gymkort. Har ju liksom "harkel" inte varit där sen i våras... Inte ens simmat har jag gjort. Promenaderna funkar mycket bättre för mig. Så varför ligga och betala 299 kr/månad i onödan? Visserligen får jag en hel del tillbaka från jobbet, men det är ändå onödigt. Köper mig ett simkort när andan faller på igen, det är mycket billigare. Kortet är nu uppsagt från 1/1 2018, så en dragning till görs. Och så 10 kr för den sista dagen...

I torsdags var det ingen kör, fröken hade höstlov. Skönt med en TV-kväll hemma.

I fredags slutade vi klockan 13. Mamma kom med bussen 13.15, så jag gick bort och mötte henne. Det var meningen att vi skulle gå till "köttvagnen" så att hon kunde handla, men hon var så trött och hade ont i kroppen (och behövde låna min toa), så jag gick hem med henne och lämnade henne där. När jag kom till "köttvagnen" ringde jag henne och sa vad de hade. Det blev drygt 1 kg rostbiff, 1 kg kalkonskivor och 600 g med skivspill från rökt skinka. Själv köpte jag mer rostbiff. Den goda grytan jag gjorde i söndags hann aldrig in i frysen, så nu skulle jag göra mer och bjuda mamma och Jesper på senare på eftermiddagen.

Grytan blev precis lika god som förra gången. Jag har uppfunnit ett vinnande koncept! Jesper kom klockan 17, det var första gången han och mamma träffades. Vi hade ett par trevliga timmar, innan vi följde mamma till bussen och gick ut och gick.


Vi gick förbi Fässbergs kyrkogård. Det var så otroligt vackert med alla ljus! Tyvärr gör de sig inte alls bra på bild, så svårt att fånga dem med en vanlig mobilkamera.





Synd att det vackra inte gick att föreviga... Hemma tände jag ljus för pappa och mormor, saknar dem varje dag.

Lördag och söndag bara försvann. Hade ju tänkt vinterbona altanerna, tvätta fönstren, städa förrådet, handla och tvätta. Tvätta var det enda som blev av. Resten av tiden (nästan) satt jag med näsan i en korsordstidning. Tiden bara rann iväg. Igår eftermiddag var jag på besök hos min språkfamilj, jag har inte sett dem på 2 månader. De har varit väldigt upptagna. Förra gången jag var där så var det ingen som hade lust att prata med mig, så jag gick ganska snabbt. Denna gången var det mycket trevligare. Vi skall snart ses igen.

Veckan som kommer innebär det årliga tandläkarbesöket imorgon. Blä. Usch vad jag hatar att gå till tandläkaren! Fast min tandläkare är så söt. Hon vet att jag inte tycker om att gå dit så hon är snäll och klappar mig på kinden :) Jag blir genast 5 år när jag sätter mig i hennes stol, och det vet hon.

På fredag skall jag på fest och på lördag blir det en heldagstur till Ellös. "Kusin" spelar teater/musikal i Ellösparken och biljett är bokad. Åker hemifrån strax efter 7 och kommer tillbaka strax efter 22. 2 x 3,5 h på buss. Massa olika bussar. Men jag kan vägen nu...

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar