måndag 20 november 2017

Vinstvecka

Gomorron. Idag är det kallt. Och halt. Grannen nedanför har just stått ett bra tag och skrapat sin bil fri från is. Det blir att gå i gräset på vägen till jobbet, i alla fall i den lilla backen.

Veckan som gick har varit bra. Flera sköna promenader har hunnits med och jag har vunnit 2 tävlingar i korsordstidningar :) Kul att det "lönar" sig att skicka in ibland.


I måndags blev det en "långis". Lustigt att denna promenad laddades upp till RunKeeper, då telefonbatteriet dog innan jag var hemma (den röda pluppen). När jag kollar på denna i telefonen står det bara nollor överallt.

I tisdags hade jag fått brev från Allers. En tidning som jag aldrig läser, men av någon anledning har fått 4 gratisnummer av för några veckor sedan. Först la jag dem på hög och tänkte att jag skulle ge bort dem till någon som ville ha dem, men sen kom jag på att de har en bra korsordsbilaga i varje tidning. En bilaga hade redan passerat datumet då den skulle vara inskickad, men under 2 veckor löste jag de andra 3 bilagorna. En av dem gav alltså en vinst.


10 frimärken har jag ju alltid användning av!

I onsdags tog vi en promenad till. Inte lika lång som i måndags. Min höft klarar inte hur mycket som helst.


När jag kom hem för att äta lunch i torsdags hade jag fått ytterligare ett vinstbrev. Jag vet inte i vilken av de 2 Bonnier-tidningar jag löser som jag hade vunnit i, men 400 kr på Akademibokhandeln är ju inte fy skam. Fast jag läser ju inga böcker längre (lyssnar bara), men det finns nog något för mig där också.


Sen var det äntligen dags för kören igen! Har ju missat massa gånger pga förkylningen jag fick för ett antal veckor sen, och så har det varit höstlov och fröken har varit sjuk. Det lockade inte ett dugg att moppa in till stan, men jag vet att jag alltid åker därifrån med massa glädje i kroppen, så det är bara till att skärpa sig och åka! :) Vi håller på att jaga en vikarie nu för hela 2018, då fröken skall vara mammaledig. Det skall bli spännande att se vad som händer.

På vägen hem åkte jag förbi mitt DHL-utlämningsställe och hämtade denna lådan.


Via Smartson har jag fått chansen att testa en Smakbox för 79 kr istället för 199 kr. Den innehåller matvaror för minst 400 kr varje gång, och denna gången var temat Matlag.


Här fanns massa spännande saker att testa, och några att ge bort. I och med att jag gör detta via Smartson så skall jag recensera lådan. Måste bara testa lite mer först.

Vi hade tänkt ta en promenad i fredags också, men det regnade. Istället hade jag en skön fredagskväll i TV-soffan.

I lördags var vi äntligen i Änggårdsbergen och gick. Å vad jag har saknat våra promenader i bergen, men det är ju omöjligt att ta dem efter jobbet då det är kolmörkt. Det var otroligt vackert vid Axlemossen, helt stilla och bara lite fåglar och andra flanörer.





Resten av dagen var det bara korsord som gällde.

Igår söndag vaknade jag klockan 2 på "morgonen". Klarvaken. Streamade lite "Barnmorskan i East end" (säsong 6) och helt plötsligt var klockan 9. Jag hade inte somnat om... Gick upp och satte mig vid skrivbordet och när jag tittade upp nästa gång så snöade det ute!


Stora flingor, som bara blev slask när de landade. När det hade slutat snöa så insåg jag att det var hög tid att åka och handla, innan denna slask skulle frysa på. Det var lite slirigt med moppen, men jag klarade det. Idag har som sagt allt frusit på, så det blir spännande att ta sig till jobbet.

När jag var hos tandläkaren för 2 veckor sedan hittade hon ett hål. Som jag skrev förra veckan så har jag haft tandvärk sedan dess. Det mystiska i det hela är att jag inte bara haft ont i tanden med hålet, utan även i andra tänder. Jag har fått äta värktabletter nästan varje dag. Igår var värken överjävlig. Idag är det dags att laga hålet. Fy fasen vad jag hatar sånt! Jag är väldigt svårbedövad och behöver få flera sprutor, och de gör ju så jäkla ont! Sen känner man ändå massa när hon är där och petar. Och så skall hon slipa ner tanden lite för den skaver så mot tungan, det är också äckligt.

När jag var på Thassos i somras bestämde jag mig för att nästa år, 2018, skall jag tillbaka till mitt älskade Kreta. Till hotellet jag varit på 4 gånger tidigare. Trivs så där! I helgen bokade jag. Lite tidigt kanske, men de har inte så många små rum så det är lika bra att vara ute i tid. Fördelen med att boka via ett resebolag är att bara handpenningen behöver betalas nu. Resten skall inte vara betalt förrän någon gång i juli. När jag bokade New York och London i mars så skulle både flygbiljetterna och hotellet betalas fullt redan då. Nu är det en ny resebyrå som har mitt hotell, tidigare var det Solresor, nu är det Apollo. Dem har jag aldrig rest med tidigare.

Sådärja. 4 ägg på kokning i min äggkokare. Jag äter ett skivat ägg på en knäckemacka vid varje förmiddagsfika måndag-torsdag på jobbet. På fredagar har vi ingen förmiddagsfika, för vi har frukost en halvtimme på morgonen istället.

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar