fredag 22 december 2017

Gomorron från London!

Gomorron. Är helt slut i kroppen. Det blev lite släpande och bärande på bagaget igår, och det känns verkligen i hela mig. Men jag är framme!!

Igår morse blev jag hämtad hemma av en kollega, så jag slapp släpa bagaget till jobbet. Att jobba gick bra, fast jag ville bara packa ihop och åka direkt. Otålig eller nervös, jag vet inte. Klockan 15 gick bussen mot stan, där jag sen bytte till flygbussen. Mycket smidigt. Framme 16.05. Planet skulle gå 18.10.

Det tog inte lång tid att lämna bagaget och sen gå igenom säkerhetskontrollen. Sedvanlig grillad levain med kyckling och chili intogs på "vanliga stället". Sen var det bara att vänta. Det blev en liten försening vid bordningen, de öppnade gaten för sent. När planet egentligen skulle gå så satt vi fortfarande på transferbussen. Men vi kom iväg. Och jag lyckades igen! Lyckades att somna innan vi ens planat ut. 2 Atarax intagna en liten stund före start gör susen.

Vaknade efter 45 minuter, precis när dricka- och snacksvagnen kom förbi. Löste lite korsord, slumrade lite till och sen var vi framme. Jag hade förköpt biljett till Gatwick express, och resan in till London gick smidigt. Vi "landade" vid Victoria station. Hatar den stationen. Inte en enda rulltrappa eller hiss. För att komma från tågperrongen till perrongen för Circle line var det 4 trappor upp och 2 trappor ner. Men jag hade tur. Vid varje upp-trappa fick jag hjälp av snälla herrar. Måste sett kul ut när korta jag försöker släpa en resväska upp, och då har jag ändå inte med mig min stora.

Jag slapp byta tunnelbana, hade fått för mig att min station var Queensway, som kräver byte, men det var Bayswater. Å vilken känsla det var att komma ut på gatan som jag kände igen! Älskar den här stadsdelen av London. Lugnt bakom huvudgatan, men på den är det liv. Jag gick in på Tesco för att handla lite, men kom inte många meter in i affären innan jag insåg att jag inte skulle klara det. Var för kissnödig! Så jag lämnade tillbaka korgen och gick till hotellet. De hade en toa jag kunde låna innan jag checkade in. Puh!

Jag blev väldigt överraskad när tjejen i receptionen berättade att frukost ingår. Det gjorde det inte förra året. Och att jag blivit uppgraderad från ett enkelrum i källaren till ett dubbelrum en trappa upp. Man tackar! In på rummet och lämna allt bagage och sen ut igen, till Tesco. Tog några kort på huvudgatan, men det är svårt att förmedla det mysiga.



Jag handlade det jag behövde och gick hem igen.


Nu kan jag göra läcker kycklingsallad i ett par dagar. Min favoritmiddag.

Packade upp allt och förundras över hur man kan ha en stor garderob, men bara 2 galgar i den? Och ingenstans att hänga jackan? Hm. Efter en dusch var klockan en bra bit över midnatt, och en timme senare än det i min kropp. Bara att krypa ner i sängen. Jag hann knappt lägga huvudet på kudden innan jag somnade. Vaknade vid 5 och insåg att jag inte var redo att vakna än, och lyckades sova till 7.30.

Jag vet inte hur det skall gå att promenera idag, jag har väldigt ont i kroppen. Men jag får väl ägna mig åt att åka buss i så fall. Ofta blir det så att om jag bara kommer igång med en promenad så lindras smärtorna. Får hoppas på det.

Klockan 8 knackade det på dörren. Jag trodde frukosten skulle hängas i en påse på dörren, men där stod en glad tjej med en bricka.


Det ser inte mycket ut, men mer än detta får jag inte i mig, så det var lagom för mig. Jag glömde fotografera rummet innan jag packade upp igår, och nu är det rörigt. Orkade inte lägga allt på sina rätta ställen igår, det får jag göra idag. Fotar sen.

Jag har ju inga som helst planer dessa dagarna, mer än att jag imorgon mellan 12 och 13.30 skall gå på kattcafé. Och så skall jag försöka träffa kusin Jane. Idag skall jag ta dagen som den kommer, och bara göra det jag vill och känner att jag orkar.

Trots gårdagens alla resor med buss, flyg och tåg, samt jobb, lyckades jag få ihop 11.914 steg och var aktiv i 122 minuter.

På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar