söndag 24 december 2017

Kattcafé, Camden Market och en mindre rolig start på julafton

Gomorron. Eller gomiddag. Här är det segt. Jättesegt. Var helt slut igår och gick och la mig redan klockan 20. Orsaken till att jag var slut fick jag reda på när jag vaknade vid 2. Ont i halsen, örat och huvudet och äcklig slemhosta. På julafton! Blä. Var ute vid 7.30 i morse i jakt på halstabletter och hittade en affär som var öppen. Annars brukar affärer tydligen öppna klockan 12 på söndagar (det är en vanlig dag här). Bara den lilla promenaden gjorde att jag blev helt genomsvettig och ännu mer slut. Nu har jag slötittat på TV/vilat/sovit lite i 2 timmar. Om 2 timmar skall jag möta kusin, får se hur det går.

I alla fall önskar jag alla en God Jul med en bild på hotellets julgran.


Men för att återgå till igår... Jag åkte hemifrån en timme före jag egentligen behövde, eftersom jag var lite osäker på hur jag skulle hitta dit. Kattcaféet låg i en helt annan del av London, en del jag aldrig varit i tidigare. Resan dit gick med 2 tunnelbanor och 1 buss. En ganska tråkigt och risigt område var det i alla fall. Hittade stället och gick omkring lite i området innan jag satte mig på ett fik med ett glas juice.

Så här såg det ut utifrån:


En vakt-katt i fönstret.


När vi kom in så fick vi först tvätta händerna. Sen in i en ganska liten lokal. Tråkigt inredd. Jag visades till ett bord. Fick beställa en dryck, jag tog ett te som inte alls var gott, så sen blev det en Cola Light. Sen kom fikat.


Åt de 2 rullarna på bottenfatet (en med tonfisk och en med ägg). Smakade lite på sconsen på toppen, annars var jag nog en bra affär, för jag lämnade resten. Katterna var tråkiga. De bara sov. Man fick inte röra dem när de sov. Man fick inte ta upp dem. Man fick inte fota med blixt. Men jag gick omkring och hälsade på de som inte sov.











Sen visade det sig att det fanns en våning till, en trappa ner. Där var det mycket mysigare! Där hade jag velat sitta. Men jag gick ner och kelade lite med katterna där ändå.









Jag hade egentligen betalat för 1,5 h, men var nöjd efter 1 h. Var det värt pengarna? Nja. Men det var kul att ha gjort det en gång i alla fall. Lite mer keliga katter, lite färre folk varje gång och lite trevligare inredning på övervåningen hade inte skadat :)

Efter detta tog jag mig till Camden Market och Camden Locks. Massor att se på. Många försäljare och matställen.







När jag varit där ett par timmar började jag fundera på lunch. Drog mig bort till alla matställen/matvagnar. Alla portioner var så stora! Fanns inget för en sån som jag... men då jag vandrade omkring där fick jag så många smakprov, på mest kyckling (friterad eller ofriterad) att jag faktiskt blev mätt (och lätt illamående av det friterade). Billig lunch!

Drog mig hemåt. Börjar kunna tunnelbanorna nu och det krävdes 2 byten för att komma hem. Åkte inte åt fel håll en enda gång :) Möttes av den här skylten, London "in a nutshell".


Tur att det var nerför i alla fall.

Väl hemma vilade jag lite och löste lite korsord. Sen gjorde jag min middag. Så här såg den ut (äter samma middag varje dag, älskar kycklingsallad!).


Hade tänkt ta en promenad på kvällen, men jag var som sagt helt slut.

Nu hoppas jag att Alvedonen jag tog i morse och halstabletterna hjälper. Jag vill INTE vara sjuk. Och jag vill definitivt inte vara sjuk på tisdag när jag skall flyga hem. Vet att jag hade en krasslig dag här förra året också. Kan nog bero på att jag blir så varm hela tiden när jag går in och ut i butiker, så jag har inte jackan på mig. Sen blir jag kall. Och varm.

Igår anmälde jag i receptionen att jag inte skulle lämna rummet före 11.40 (om 1 h 20 min) och att städerskan inte skulle komma innan dess. Så jag har lite mer tid att vila mig på.

Hoppas ni alla får en underbar jul med familj och/eller vänner, god mat och att ni får de julklappar ni vill ha. Stor kram från London!

2 kommentarer: