måndag 4 december 2017

Ledsen och deppig

Gomorron. Undrar hur denna veckan (och framtiden) skall bli... I fredags hände det som jag har fruktat i över 1 år. När jag var hos handdoktorn första gången med mina tummar sa han att han var förvånad över att jag inte hade ont i resten av mina fingrar. Artrosen var nämligen värre där än i tummarna. I fredags morse började det. Så jäkla ont i speciellt högerhanden. Blev så himla ledsen och allt var bara grått. Det märks så fort hur mycket man egentligen använder sina händer! Bara en sån sak som att lösa korsord!

Igår gjorde jag nästan ingenting med mina händer, satt i stort sett bara och kollade på DVD-serier hela dagen. Men så fort jag använde dem, kom smärtan. Bara av en sån enkel sak som att sätta upp håret i tofs. Jag känner mig besegrad. Ledsen. Deprimerad.

Det får bli en kort veckosummering, mer bild än text. Jag börjar med en "challenge" jag fick för ett antal dagar sen. En svart/vit bild per dag. Inga personer och inga förklaringar. Här kommer de 5 jag hittills tagit.






Adventssjärnorna (mitt enda julpynt) är uppe. Dock med lite problem i sovrummet. När jag fick en ny fönsterbräda häromveckan "råkade" sladden till min pinnlampa hamna mellan den och fönstret. På- och avkontakten satt alltså fast och jag kunde inte ta ner lampan. Han som satte upp den fick komma tillbaka och montera ner brädan igen, limma på nytt och nu kan jag flytta min lampa.


Orkar inte skriva mer. Håll tummarna för att jag kan jobba. Jag lever i alla fall, även om jag är väldigt ledsen just nu.

Ja, jag skall kontakta handdoktorn igen, men inte riktigt än. Vill se åt vilket håll detta går först. Får knapra lite "knark" när det är som värst. Jag fick många tips och råd i fredags på Facebook, skall se vad jag kan göra med dem. Tack till alla som bryr sig.

Avslutar med en bild på en som gillar att jag fick en Smakbox till.... (fick och fick, jag fick betala för den, men ett lite lägre pris än vanligt, fick den första för 79 och den andra för 119 (istället för 199) bara för att jag recenserar den på Smartsons site).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar