måndag 30 april 2018

Valborg och halvdag

Gomorron. Trevlig Valborg! Antar att många tagit ut en klämdag idag, men det har inte jag. Jag har dessutom jobbat 4+5 h under lördag och söndag, och kommer att jobba imorgon också. Det är mycket nu... Idag slutar jag i alla fall klockan 13 och då kommer mamma och hälsar på. Vi skall äta tacogratäng och hon skall hjälpa mig med lite sömnad.

Ser att jag påbörjade ett inlägg i fredags, jag fortsätter väl med det då:

Fredag! Härligt! Fast jag kommer nog att jobba en del i helgen, men ändå. Det är "självvalt", d.v.s. ingen har beordrat mig att göra det, men jag har så himla mycket nu att jag blir stressad bara jag tänker på det. Jag blir dessutom avbruten hela tiden då det är jag som har växeln, hatar det. Verkligen hatar. Man är mitt inne i något och så måste man avbryta det. Sen tar det en liten stund innan man hittar tillbaka till där man var, och så blir man avbruten igen. Vissa dagar ger det mig nästan magsår. Så jag kollade med VD:n igår om det var OK att jag gick in och jobbade några timmar lördag, söndag och tisdag. Att jag hellre ville jobba kanske 4 h per dag än att jobba över på kvällarna eller jobba en hel helgdag. Vi skulle prata om det idag, men det verkar OK. Å att få sitta och jobba helt ostört. Underbart!

Igår var det kören. Och jag kunde moppa dit! FRIHET! Jag hade ju pyspunka på moppen, så jag lämnade in den i tisdags. De sa att de skulle fixa den medans jag väntade, men det sket sig. Mitt däck är tydligen så hårt att de hade problem att få på det på fälgen, och när de försökte råkade de punktera den nya slangen. Det var bara att lämna den och komma tillbaka dagen därpå. Men sen har jag kört massor! Som sagt körde jag till kören igår, en väldigt bra körkväll. Det vi tränar på nu kommer att bli så bra!

När jag började i kören började jag som 1 sopran. Sen blev det lite högt för mig så jag gick ner till 2 sopran. Nu är jag 1 alt. Det är som jag får kramp under käken när jag försöker ta höga toner. Så igår frågade jag våran vikarierande körfröken Maria om hon ger privatlektioner. Det gör hon. Så onsdagen den 9 maj skall jag ta mig hem till henne på Hisingen och få en lektion. Jag har ingen aning om vad det kommer att kosta, men det får det vara värt. Jag gör något fel när jag skall sjunga höga toner, jag måste lära mig rätt sätt.

Nu är jag tillbaka till måndag igen :) Helgen har alltså bara inneburit jobb och slöande, och lite annat. Ser att jag hade tagit fram lite bilder till inlägget jag påbörjade i fredags, här kommer de:


Förra fredagen var det AW med nuvarande kollega och f.d. kollegor. Här Ing-Marie och Metka.


Malin och Kristina. Vi saknade Hanna och Elleonor.


Lördagen innebar min FÖRSTA promenad på hur länge som helst. Tog det lugnt och gick bara i området. Nåja, lite längre än så. Men jag höll mig på asfalten i alla fall.


På söndagen kunde jag inte hålla mig längre. Ut i Änggårdsbergen! Å vilken känsla! Blommor! Fåglar! Natur! Folk! Hästar! Haha, jag var lyrisk.







Denna veckan har det bara blivit kortare promenader, utan RunKeeper. I helgen blev det bara promenader till och från jobbet och affären.

Oj vilket virrigt inlägg. Jag är så himla dålig på att skriva nu för tiden. Men detta är ju bara en dagbok för mig själv och några få som läser, så det är ju jag som blir lidande...

På fredag kommer 2 damer hit från Veteranpoolen, äntligen! Storstädning står på schemat. Min städerska har varit sjukskriven hur länge som helst (tror sen slutet av februari) och jag har svårt att dammsuga och torka golven med mina skruttiga händer. Det skall bli så skönt! Det var svårt för dem att hitta folk, eftersom den/de som kommer måste komma 12.15 ungefär. Detta för att jag då kan släppa in dem och visa var allt finns och vad jag vill ha gjort, när jag är hemma på lunch. Och visa dem hur de skall låsa efter sig men ändå lämna kvar nyckeln. Jag har ett knep (som inte inbegriper att nyckeln lämnas på utsidan!).

Äh. Klockan är 6. Jag kan lika gärna gå till jobbet redan nu. Ha en bra dag och njut om ni är lediga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar