tisdag 28 augusti 2018

Sista dagen

Detta inlägg skulle kommit för typ 3 veckor sen. Men dagen efter jag kom hem så blev jag sjuk. Jag åkte ner till Vallda och hämtade Maggie, men jag mådde skit. Sen låg jag fullständigt däckad i 2 veckor. Sista veckan av semestern och första veckan då jag borde jobbat. Men det fixade jag inte. Nu är jag inne på andra jobbveckan och jag har fortfarande en jäkla hosta (rethosta) som kan ge mig anfall på en timme eller mer. Men nu är det bara 3 dagar kvar till jag åker till Kreta (lördag kväll) så jag får väl avsluta Malta-resan innan dess.

Min sista hela dag så gick jag först till stranden. Eller stranden. Det är ju lite överdrivet. Det är en betong-fylld pir i Sliema dit folk går och badar. Jag insåg fort att man måste vara där tidigt, vid 9 senast, för att få minsta lilla skugga. Skuggan försvinner vid 11. Fattar inte hur folk kan vara där när det inte finns någon skugga.

I alla fall. När jag gick därifrån så hade jag en gratisbiljett för en tur som skulle ta 2 h.

En "harbour-cruise" Genom massa vikar och hamnar. Det var en OK kryssning. Här kommer lite bilder.

Sen gick jag hem. Helt slut av all sol. På kvällen gick jag ut på jakt efter middag. Hittade ett ställe där jag köpte nachos.

Flygresan hem gick bra. Hade massa timmar i Frankfurt (tror det var 6) men jag fixade det.

Söndagen gick och jag hämtade Maggie, som vanligt hade hon haft det bra på kollo. Maria som driver kattpensionatet, var snäll och körde oss till närmsta busshållplats. Bra då de bara gick en gång i timmen.

Men sen. Jäkla förkylning. Hosta. Feber. Halsont "from hell". Ögoninflammation. Gaah. Så här såg jag ut med ögoninflammationen.

Ingen vacker syn. Var hos VC 3 ggr på 2 veckor för att få hjälp. Fick bara värktabletter. Gaah.

Nu är jag så "på" min Kretaresa. Å vad jag längtar. Ny resebyrå, Apollo istället för Solresor, men det blir nog bra. Längtar så efter att "komma hem" till mitt älskade Kreta. 5:e gången. Jag vet vad som skall hända, jag vet vem som kommer att möta mig, jag vet allt. Det är det jag älskar. Att jag vet vad som skall hända.